Počet záznamov: 1
Vplyv lokalizačnej atraktivity regiónu na podnikateľské rozhodovanie
Názov Vplyv lokalizačnej atraktivity regiónu na podnikateľské rozhodovanie Preklad názvu Influence of regional location attractivity on business decision-making Autorské údaje Marián Honaizer, Valéria Svobodová Autor Honaizer Marián Spoluautori Svobodová Valéria EUBOBFKMO - Katedra medzinárodného obchodu OBF Zdrojový dokument Česko a Slovensko v medzinárodnom obchode a podnikaní 2007 : poznatková ekonomika ako nosný element konkurencieschopnosti slovenských a českých podnikov na európskom trhu : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie, Bratislava, 8. jún 2007. S. 287-291. - Bratislava : Katedra medzinárodného obchodu OBF EU, 2007. ISBN 978-80-225-2338-7 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Systematika 65.011.1 - Politika podnikania. Podniková stratégia Heslá firmy * podnikanie * podnikanie v zahraničí * lokalizácia * rozmiestenie podnikov * rozhodovanie strategické Anotácia Príspevok definuje typy faktorov a dôležitosť faktorov, ktoré firmy berú do úvahy, keď sa rozhodujú, kde umiestniť alebo rozšíriť svoju podnikateľskú činnosť. Existuje súvislosť medzi rámcovými podmienkami na založenie podniku v tej, či onej krajine s úrovňou inovačnej politiky tejto krajiny. Najdôležitejšími činiteľmi v priestorovej štruktúre hospodárstva sú podniky, domácnosti, štát. K investovaniu v cudzej krajine sa firma rozhodne, ak má tri základné výhody oproti miestnej konkurencii - vlastníctvo špecifických aktív (patenty, známky, obchodné tajomstvo, manažment, ľudský kapitál, distribučné a marketingové siete, goodwill), internalizáciu a lokalizáciu týchto aktív. Dva základné motívy pre umiestnenie produkčnej kapacity v zahraničí - zvýšenie efektívnosti výroby, prienik na veľký trh. Kategória EPC Publikované pozvané príspevky na domácich vedeckých konferenciách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E07 00452-035, OBF - Archív EPC, originál dokumentu
článok
Počet záznamov: 1