Počet záznamov: 1
Manažment marketing výroby a odbytu zeleniny v podmienkach Slovenskej republiky
Názov Manažment marketing výroby a odbytu zeleniny v podmienkach Slovenskej republiky Preklad názvu Management marketing vegetable production and marketing in the Slovak Republic Autorské údaje Dušan Šimo, Ladislav Mura, Pavel Žufan Autor Šimo Dušan Spoluautori Mura Ladislav Žufan Pavel Zdrojový dokument Acta oeconomica Universitatis Selye : vedecký recenzovaný časopis. Roč. 1, č. 2 (2012), s. 185-196. - Komárno : Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2012. ISSN 1338-6581 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Systematika 633/635 - Poľné plodiny. Ovocinárstvo. Záhradkárstvo Heslá manažment * marketing * Slovensko * odbyt * spotreba * produkcia * zelenina Anotácia Posúdenie aktuálnych problémov výroby a odbytu zeleniny. Pestovateľské plochy, produkcia zeleniny v SR má klesajúci trend, ale spotreba na obyvateľa sa mierne zvyšuje. Ponuka zeleniny na trhu je primeraná dopytu zásluhou každoročne narastajúceho dovozu najmä z vyspelých krajín Európskej únie. Domáci farmári, ale aj záhradkári postupne zanechávajú pestovanie zeleniny najmä z dôvodu nízkej konkurencieschopnosti, ale aj ďalších faktorov. Zelenina prestáva byť už sezónnou, komoditou. Ponuka zeleniny v obchodných reťazcoch je celoročná, ale v obdobiach mimo sezóny podstatne s vyššou spotrebiteľskou cenou. V Slovenskej republike máme tradície, primerané pôdnoklimatické podmienky pre špeciálnu rastlinnú produkciu, vysoký podiel nezamestnaných na vidieku ale zvyšujúci sa podiel dovozu zeleniny. Riešenie aktuálnych problémov pestovania zeleniny predpokladá komplexné systémové manažérske a najmä ekonomické, legislatívne a ďalšie prístupy štátnej správy profesijných zväzov vedeckovýskumnej základne, ale aj pestovateľov zeleniny. Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2012: 1-2
článok
Počet záznamov: 1