Počet záznamov: 1
Aspekty spoločensky zodpovedného podnikania na univerzitách
Názov Aspekty spoločensky zodpovedného podnikania na univerzitách Preklad názvu Aspects of the context of the corporate social responsibility at universities Autorské údaje Emese Tokarčíková Autor Tokarčíková Emese Zdrojový dokument Acta academica karviniensia : vědecký recenzovaný časopis. Roč. 13, č. 1 (2013), s. 171-179. - Karviná : Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta, 2013. ISSN 1212-415X Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Česká republika Systematika 65.011.1 - Politika podnikania. Podniková stratégia Heslá podnikanie zodpovedné * univerzity * vzdelávanie vysokoškolské * vedomosti Anotácia Tradičnou úlohou univerzít po celom svete je poskytovanie vysokoškolského vzdelávania a základného výskumu. Kým prostredníctvom vzdelávacieho procesu uskutočňujú odbornú prípravu vysokokvalifikovaných zamestnancov a prispievajú k rozvoju ich osobnosti, tak v rámci výskumno-vedeckých aktivít zvyšujú nielen úroveň teoretických znalostí a poznania sveta ale aj ich efektívny prenos na okolie a praktické použitie v živote. Je to dôležité poslanie, nakoľko vedomosti absolventov a ich „znalosti, vedomosti či poznatky musia zasahovať do rôznych oblastí podnikového pôsobenia, ako sú produkty, trh a zákazníci “. Rozvoj dlhodobejších vzťahov univerzity s podnikovým prostredím v rámci aplikovaného výskumu umožňuje vývoj nových inovácií, metód, prístupov a technologických riešení ktoré prispievajú k zvyšovaniu blahobytu a kvality života ľudí. Cieľom univerzít má však byť aj upriamenie pozornosti spoločnosti na staro-nové sociálno –ekonomické a ekologické problémy sveta, ktoré vznikli a v súčasnosti stále vznikajú ako negatívne externality globalizácie. Otázky ohľadom zabezpečenia ochrany životného prostredia, podpory budúcich generácií či nastolenia trvalo udržateľného rozvoja nemôžu ostať súčasťou len akademických debát, ale musia figurovať medzi záujmami podnikov a štátu. Trvalo udržateľný rast a rozvoj „nie je nulový ekonomický rast, ale taký, ktorý uspokojí potreby súčasnej generácie s ohľadom na generácie budúce“. Medzi nové koncepty, ktoré sa zaoberajú tým ako dobre podnikať, aby z výsledkov mala prospech nielen samotná firma ale aj jej široké okolie (resp. celá spoločnosť) patrí koncept CSR (Corporate Social Responsibility), teda spoločensky zodpovedné podnikanie (SZP). Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2013: 1-4
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 394.5 KB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1