Počet záznamov: 1

1. Názov Kvantitatívne vyhodnotenie modelovania hybridného procesu odstraňovania ťažkých kovov z odpadových vôd
    Preklad názvuQuantitative evaluation of hybrid process modelling og heavy metals removal from wastewater
    Autorské údajeHenrieta Pavolová, Tomáš Bakalár, Lukáš Vinc, Denisa Ďuričeková
    Autor Pavolová Henrieta
    Spoluautori Bakalár Tomáš
    Vinc Lukáš
    Ďuričeková Denisa EUBPHFKOP - Katedra obchodného podnikania PHF
    Zdrojový dokument Journal of innovations and applied statistics : vedecký internetový časopis. Roč. 2, č. 1 (2012), s. 60-66 online. - Košice : Katedra hospodárskej informatiky a matematiky PHF EU, 2012. ISSN 1338-5224
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Systematika 519.2 - Pravdepodobnosť a matematická štatistika
    Heslá analýza kvantitatívna * kovy * kovy ťažké * voda * kvalita vody
    AnotáciaOdpadové vody charakterizuje množstvo a kvalita, ako aj ich časová zmena. Zloženie a vlastnosti sú premenlivé, závisia od druhu odpadových vôd a hlavne u priemyselných odpadových vôd sú ovplyvňované usporiadaním výrobných procesov. Pomerne vysoké ekologické riziko predstavujú ťažké kovy a ich zlúčeniny nachádzajúce sa v odpadových vodách, kde ich prítomnosť vo vyšších koncentráciách bráni ich ďalšiemu využitiu, nakoľko majú toxické účinky. Na odstraňovanie ťažkých kovov z priemyselných odpadových vôd existujú mnohé technológie, ktoré sú založené na fyzikálnych, fyzikálno-chemických, chemických a biologických princípoch.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch