Počet záznamov: 1  

Matematická gramotnosť, ako ďalej?

  1. Názov Matematická gramotnosť, ako ďalej?
    Preklad názvuMathematical literacy, what next ?
    Autorské údajeDaniela Hricišáková
    Autor Hricišáková Daniela
    Zdrojový dokument Sociálno-ekonomická revue : vedecký časopis Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne. Roč. 12, č. 1 (2014), s. 97-101. - Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, 2014. ISSN 1336-3727
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Systematika 51 - Matematika
    Heslá matematika * gramotnosť * vzdelávanie * výučba vedecká
    AnotáciaMatematika má významné postavenie v systéme vzdelávania. Študenti na všetkých stupňoch škôl majú stále väčšie problémy s numerickými sadami a základnými pojmami v predmete matematika. Gramotnosť je definovaná ako schopnosť jednotlivca rozpoznať a pochopiť rôzne problémy. Matematická gramotnosť vyžaduje použitie matematiky na základe metód, ktoré zodpovedajú potriebám života. Ak matematika by mala byť nástrojom na verbalizáciu alebo inými slovami formálny jazyk pre inžiniera alebo ekonóma, potom zvládnutie jazyka je priamo úmerná schopnosti, kvalite a úrovni komunikácie. Úroveň matematických znalostí u priemerných absolventov stredných škôl a uchádzačov na ekonomické a technické fakulty je na historickom minime. Nepripravenosť uchádzačov k samotnému štúdiu je na historickom maxime. Dôležitý je už samotný základ, s ktorým prichádzajú študenti so strednej školy. Tu možno pozorovať dlhodobo sa zhoršujúcu úroveň stredoškolskej matematickej prípravy.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Zväzky2014: 1-4

    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.