Počet záznamov: 1  

Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it

  1. Názov Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it
    Preklad názvuSkúsenosti s výrobkom neovplyvňujú kotevný efekt, ale význam kotvy ho zvyšuje
    Autorské údajeJozef Bavoľár
    Autor Bavoľár Jozef
    Zdrojový dokument Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. Roč. 65, č. 3 (2017), s. 282-293. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2017. ISSN 0013-3035
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá ceny * Slovensko * výrobky * zákazníci * prieskum ponuky
    AnotáciaEfekt ukotvenia patrí k najviac skúmaným kognitívnym omylom v posudzovaní a jeho prítomnosť bola preukázaná v množstve domén a podmienok. Výskum na vzorke 100 adolescentov na Slovensku vo veku 18 až 18 rokov (62% žien) skúma vplyv relevantnosti kotvy a známosti produktu na ochotu zaplatiť zaň. Výskyt heuristiky ukotvenia a prispôsobenia bol potvrdený aj v slovenských podmienkach. Veľkosť efektu ukotvenia nie je ovplyvnená predchádzajúcou skúsenosťou s produktom, efekt je však väčší pri relevantných kotvách. Ak bola kotvou cena platená inými ľuďmi, efekt ukotvenia bol väčší, ako keď bol kotvou výsledok zjavne irelevantného matematického príkladu.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Zväzky2017: 1-5

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF196.1 KBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.