Počet záznamov: 1  

Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva..

  1. Názov Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva..
    Preklad názvuEcoliteracy and Sustainability – New Visions of Reality and Challenges to Education Reform
    Autorské údajeEva Pechočiaková, Tomáš Pechočiak
    Autor Pechočiaková Eva
    Spoluautori Pechočiak Tomáš
    Zdrojový dokument ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. Roč. 30, č. 2 (2019), s. 4-15. - Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2019. ISSN 1335-5864
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá rozvoj trvalo udržateľný * gramotnosť * politika ekologická * politika vzdelávania * univerzity
    AnotáciaPojmy „trvalo udržateľný rozvoj“, resp. „udržateľnosť“ sa už v súčasnosti skloňujú aj v rezorte školstva a postupne sa implementujú do vzdelávania. Povinnosťou tejto i budúcej generácie je reštrukturalizovať spoločnosť na udržateľnú a zabezpečovať udržateľný život na Zemi. To si, vyžaduje okrem iného posilňovať ekogramotnosť jej členov. Ekogramotnosť a udržateľnosť sú prezentované ako nové vízie reality a súčasné koncepty, ktoré si vynútila nová situácia vo svete, ohrozenie súčasného i budúceho rozvoja človeka, kultúry, civilizácie. Oba koncepty sa spájajú s procesom vzdelávania a vyzývajú k reforme školstva v zmysle smerovania k trvalej udržateľnosti, ktorá sa bude opierať o načrtnuté formy proprírodne orientovaného vzdelávania zameraného na podporu udržateľnosti a posilňovanie ekogramotnosti.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2019: 2

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF366.9 KBz IP adresy SEK po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1