Počet záznamov: 1  

New Factors of Consumer Behaviour in the Context of Business Models Used in Retailing During the COVID-19 Era

  1. Názov New Factors of Consumer Behaviour in the Context of Business Models Used in Retailing During the COVID-19 Era
    Preklad názvuNové faktory spotrebiteľského správania v kontexte obchodných modelov, používaných v maloobchode počas éry COVID-19
    Autorské údajePavol Kita, Grzegorz Maciejewski, Marián Čvirik, Veronika Kitová Mazalánová
    Autor Kita Pavol
    Spoluautori Maciejewski Grzegorz
    Čvirik Marián EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Kitová Mazalánová Veronika
    Zdrojový dokument Forum Scientiae Oeconomia. Vol. 10, no. 3 (2022), pp. 75-92. - Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB. ISSN 2353-4435
    DOI 10.23762/FSO_VOL10_NO3_4
    PoznámkyVEGA 1/0012/22. - Registrovaný: Scopus
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaPoľsko
    Heslá analýza faktorová * modely obchodné * správanie spotrebiteľa * maloobchod * spotreba domácností * koronavírus
    AnotáciaInovatívne obchodné modely prijaté v nových maloobchodných predajniach sa znásobia a stanú sa dostupnými vo veľmi krátkom čase a vo veľkých počtoch, odzrkadľujúc nový súbor expertov spotrebiteľov na ponuky, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou definovania zmien v ich správaní, keď sa náš svet zmení. Cieľom článku je poukázať na nové faktory ovplyvňujúce súčasné nákupné správanie slovenských domácností počas pandémie COVID-19. Empirický výskum prebiehal od februára do polovice marca 2021; vzorka zahŕňala 534 domácností, kde mal pri nákupe potravín posledné slovo hlavný člen. Faktorová analýza bola použitá na predpovedanie zmien v správaní spotrebiteľov. Získané údaje umožnili výskumníkom vytvoriť model predstavujúci päť nových cieľových trhov. Výsledky empirického prieskumu naznačujú z teoretického hľadiska, že spotrebitelia si v spotrebe osvojili skôr sociálne než finančné praktiky. Príspevok predstavuje praktické príspevky pre maloobchodníkov k formulovaniu nových marketingových stratégií a zohľadňovaniu ich vplyvu v marketingovom mixe spôsobom, ktorý zabezpečuje kontinuitu podnikania a aby ich zamestnanci mohli efektívne zvládať dlhotrvajúcu krízu a budovať trvalú lojalitu zákazníkov v spoločnosti v období po COVID-19.
    Kategória EPCADM
    Registrované vSCOPUS
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE22 00449-001, online

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF221.6 KBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.