Počet záznamov: 1  

Digital Skills as a Significant Factor of Human Resources Development

  1. Názov Digital Skills as a Significant Factor of Human Resources Development
    Preklad názvuDigitálne zručnosti ako významný faktor rozvoja ľudských zdrojov
    Autorské údajeJana Štofková, Adela Poliaková, Katarína Repková Štofková, Peter Malega, Matej Krejnus, Vladimíra Biňasová, Naqibullah Daneshjo
    Autor Štofková Jana
    Spoluautori Poliaková Adela
    Repková Štofková Katarína
    Malega Peter
    Krejnus Matej
    Biňasová Vladimíra
    Daneshjo Naqibullah EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Zdrojový dokument Sustainability : [International Journal of Environmental, Cultural, Economic and Social Sustainability]. Vol. 14, no. 20 (2022), pp. 1-18. - Basel : MDPI. ISSN 2071-1050
    DOI 10.3390/su142013117
    PoznámkyKEGA 052ŽU-4/2021. - KEGA 048ŽU4/2022. - KEGA 019TUKE-4/2022. - VEGA 1/0524/22. - VEGA 1/0248/21. - Registrovaný: Scopus
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaŠvajčiarsko
    Heslá zručnosti digitálne * zdroje ľudské * internet * vláda * služby elektronické * služby verejné
    AnotáciaDigitálne technológie zohrávajú kľúčovú úlohu pri oživovaní svetovej ekonomiky. EÚ sa zaviazala spojiť podporu obnovy s odolnou digitálnou transformáciou. Pandémia COVID-19 poukázala na chýbajúcu digitalizáciu na Slovensku a nedostatky digitálnych zručností u občanov a komunikácie s inštitúciami. Digitálne zručnosti sú dôležité a mali by byť súčasťou vzdelávacej politiky. IKT zručnosti môžu ľuďom pomôcť uspieť na trhu práce a zlepšiť komunikáciu s verejnou správou. Digitalizácia a globalizácia zvyšujú dôležitosť komunikácie prostredníctvom internetu, aplikácií a iných elektronických zariadení. Digitálne zručnosti sú jednou z nevyhnutných súčastí e-Governmentu, ľudia tak môžu využívať služby e-Governmentu pri komunikácii s verejnou správou. Súčasná kríza ovplyvňuje využívanie online služieb občanmi. Analyzujú sa indexy týkajúce sa digitálnej ekonomiky, ako napríklad index digitálnej ekonomiky a spoločnosti DESI a digitálne zručnosti elektronickej verejnej správy (EGDI) v rokoch 2018 až 2021 odhalili stagnujúci stav v rokoch 2018 a 2019 a v roku 2020 došlo k poklesu základných digitálnych zručností. zručnosti. Ďalším indexom je E-Government Digital Index. Zameriava sa na ľudský kapitál a digitálne zručnosti v týchto indexoch. Príspevok analyzuje a identifikuje digitálne zručnosti občanov v kontexte rozvoja e-Governmentu a popisuje využívanie služieb e-Governmentu občanmi EÚ so zameraním na Slovenskú republiku. Údaje boli zbierané prostredníctvom dotazníkového prieskumu digitálnych zručností občanov SR podľa vybraných kategórií, využívania služieb e-Governmentu, ako aj informovanosti o službách e-Governmentu. Postupne sa implementujú riešenia, ktoré zlepšujú e-Government v SR. Zlepšovanie digitálnych zručností podľa Národnej koalície pre digitálne zručnosti a povolania v SR je jednou z priorít Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, ktoré prijalo akčný plán na roky 2019–2022 na zlepšenie výsledky v indexe DESI do roku 2025 a zamerať sa na digitálne zručnosti požadované zamestnávateľmi. Prieskum ukázal, že na Slovensku väčšina škôl podporuje digitálne vzdelávanie len slabo (približne priemer EÚ-27 68 %, resp. 45 %). Výskum tiež odhalil zníženú úroveň digitálnej gramotnosti mladých ľudí. Tieto kompetencie sú veľmi dôležité pre získanie pozície na trhu práce v digitálnej spoločnosti. Projekty sú zamerané na podporu rozvoja digitálnych zručností žiakov základných a stredných škôl, integráciu nových technológií do výučby.
    Kategória EPCVedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch
    Registrované vWOS
    Registrované vSCOPUS
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE22 00492-001, online

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF2 MBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.