Počet záznamov: 1  

The Significance of Ratings in Business-to-Business Procurement

  1. Názov The Significance of Ratings in Business-to-Business Procurement
    Preklad názvuVýznam hodnotenia pri medzipodnikovom obstarávaní
    Autorské údajeAlena Delinová, Juraj Till, Tomáš Štofa
    Autor Delinová Alena EUBPHFKKM - Katedra kvantitatívnych metód PHF
    Spoluautori Till Juraj EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF
    Štofa Tomáš
    Zdrojový dokument Central European Conference in Finance and Economics (CEFE2017) : Proceedings of the 2nd International Scientific Conference : September 20 – 21, 2017, Herľany, Slovak Republic. Pp. 147-153. - Košice : Technical University of Košice, 2017 / Gavurová Beáta ; Šoltés Michal ; Belás Jaroslav ; Šoltés Vincent ; Central European Conference in Finance and Economics International Scientific Conference. ISBN 978-80-553-2906-2
    PoznámkyAPVV-15-0511
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá obstarávanie * rozhodovanie nákupné * stratégia podniková * informácie strategické * hodnota úžitková * dodávatelia * riadenie vzťahov s dodávateľmi * vzťahy medzipodnikové * experimenty * Slovensko
    AnotáciaV procese obstarávania nerozhoduje len cena, ale aj ďalšie informácie na posúdenie celkovej užitočnosti požadovaného výrobku alebo služby. Súčasné vyjadrenia tvorcov politík alebo globálnych aktérov vyzývajú k vyššej dôvere a transparentnosti správania sa podnikov. Takéto informácie môžu obohatiť rozhodovanie o výbere najlepšej úžitkovej hodnoty. V príspevku sa realizoval experiment vo forme webovej simulácie tendrov, kde boli reálni manažéri obstarávania požiadaní, aby zoradili tri ponuky s rôznymi premennými – cena, interný rating, externý rating, interná lojalita, prítomnosť na trhu, finančné zdravie a úroveň spoločenskej zodpovednosti. Na základe našich výsledkov sa v prípade, že cena nebola významným faktorom pre rozhodovanie o obstarávaní, prejavil najväčší význam pri internom ratingu, čo svedčí o tom, že slovenské podniky sa viac spoliehajú na vlastné skúsenosti s konkrétnym dodávateľom a len v prípade absencie týchto informácií sa viac spoliehajú na podobné informácie z trhu ako na iné determinanty.
    Kategória EPCPublikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE17 00997-002, kópia plného textu

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF227.6 KBz IP adresy SEK po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.