Počet záznamov: 1
The Significance of Ratings in Business-to-Business Procurement
Názov The Significance of Ratings in Business-to-Business Procurement Preklad názvu Význam hodnotenia pri medzipodnikovom obstarávaní Autorské údaje Alena Delinová, Juraj Till, Tomáš Štofa Autor Delinová Alena EUBPHFKKM - Katedra kvantitatívnych metód PHF Spoluautori Till Juraj EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF Štofa Tomáš Zdrojový dokument Central European Conference in Finance and Economics (CEFE2017) : Proceedings of the 2nd International Scientific Conference : September 20 – 21, 2017, Herľany, Slovak Republic. Pp. 147-153. - Košice : Technical University of Košice, 2017 / Gavurová Beáta ; Šoltés Michal ; Belás Jaroslav ; Šoltés Vincent ; Central European Conference in Finance and Economics International Scientific Conference. ISBN 978-80-553-2906-2 Poznámky APVV-15-0511 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Slovenská republika Heslá obstarávanie * rozhodovanie nákupné * stratégia podniková * informácie strategické * hodnota úžitková * dodávatelia * riadenie vzťahov s dodávateľmi * vzťahy medzipodnikové * experimenty * Slovensko Anotácia V procese obstarávania nerozhoduje len cena, ale aj ďalšie informácie na posúdenie celkovej užitočnosti požadovaného výrobku alebo služby. Súčasné vyjadrenia tvorcov politík alebo globálnych aktérov vyzývajú k vyššej dôvere a transparentnosti správania sa podnikov. Takéto informácie môžu obohatiť rozhodovanie o výbere najlepšej úžitkovej hodnoty. V príspevku sa realizoval experiment vo forme webovej simulácie tendrov, kde boli reálni manažéri obstarávania požiadaní, aby zoradili tri ponuky s rôznymi premennými – cena, interný rating, externý rating, interná lojalita, prítomnosť na trhu, finančné zdravie a úroveň spoločenskej zodpovednosti. Na základe našich výsledkov sa v prípade, že cena nebola významným faktorom pre rozhodovanie o obstarávaní, prejavil najväčší význam pri internom ratingu, čo svedčí o tom, že slovenské podniky sa viac spoliehajú na vlastné skúsenosti s konkrétnym dodávateľom a len v prípade absencie týchto informácií sa viac spoliehajú na podobné informácie z trhu ako na iné determinanty. Kategória EPC Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E17 00997-002, kópia plného textu
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 227.6 KB z IP adresy SEK po prihlásení článok
Počet záznamov: 1