Počet záznamov: 1  

Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education

  1. Názov Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education
    Preklad názvuNáročné príklady múdreho využívania počítačových nástrojov pre udržateľnosť vedomostí a rozvoj aktívnych a inovatívnych metód v STEAM a matematickom vzdelávaní
    Autorské údajePéter Körtesi, Zsolt Simonka, Zsuzsanna Katalin Szabo, Ján Gunčaga, Ramona Neag
    Autor Körtesi Péter
    Spoluautori Simonka Zsolt EUBFHIKMA - Katedra matematiky a aktuárstva FHI
    Katalin Szabo Zsuzsanna
    Gunčaga Ján
    Neag Ramona
    Zdrojový dokument Sustainability : [International Journal of Environmental, Cultural, Economic and Social Sustainability]. Vol. 14, no. 20 (2022), pp. 1-23. - Basel : MDPI. ISSN 2071-1050
    DOI 10.3390/su142012991
    PoznámkyKEGA 026UK-4/2022. - Registrovaný: Scopus
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaŠvajčiarsko
    Heslá technológie informačné * technológie komunikačné * vzdelávanie * didaktika * matematika * integrácia * udržateľnosť
    AnotáciaRýchle zmeny v informačných a komunikačných technológiách (IKT), zvyšujúca sa dostupnosť výpočtového výkonu a zložitosť matematického softvéru si vyžadujú radikálne prehodnotenie vedy, techniky, inžinierstva, umenia a matematiky (STEAM), ako aj matematického vzdelávania. Pri prechode do učební založených na technológiách je neustále používanie vzdelávacieho softvéru požiadavkou pre trvalo udržateľné STEAM a matematické vzdelávanie. Tento softvér podporuje vzdelávacie prostredie umožňujúce spoluprácu a akcie, rozvíja zručnosti 21. storočia a podporuje prijatie aktívnych a inovatívnych metodológií. Tento článok sa zameriava na učenie a vyučovanie matematiky a analyzuje úlohu a užitočnosť nástrojov IKT vo vzdelávaní, ako sú systémy počítačovej algebry (CAS) a systémy dynamickej geometrie (DGS) pri implementácii aktívnych a inovatívnych vyučovacích metodológií súvisiacich s udržateľným vzdelávaním STEAM. Podobne zdôrazňuje nevyhnutnosť, aby študenti mali rozsiahle znalosti z matematickej teórie, čo je základný prínos na zabezpečenie spoľahlivého a efektívneho používania matematického softvéru. Cieľom tejto štúdie je prostredníctvom praktického experimentu poukázať na to, že zmiešaná vyučovacia metóda môže výrazne zlepšiť udržateľnosť vedomostí z matematiky. Poskytuje rôzne solídne príklady aplikácií CAS a DGS na zdôraznenie ich použitia založeného na matematickom pozadí, aby študenti mohli identifikovať, kedy je počítačové riešenie nespoľahlivé. Štúdia zdôrazňuje, že správne používanie CAS a DGS je účinnou metódou na prehĺbenie nášho chápania matematických pojmov a riešenia úloh v predmetoch STEAM a aplikáciách v reálnom živote. Cieľom tohto dokumentu je upriamiť našu pozornosť na správne a inteligentné používanie počítačových nástrojov, najmä symbolických kalkulačiek, ako sú CAS a DGS, bez poskytnutia hĺbkovej analýzy výziev týchto technológií.
    Kategória EPCVedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch
    Registrované vWOS
    Registrované vSCOPUS
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE23 00016-001, online

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF10.1 MBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.