Počet záznamov: 1  

Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská

  1. Názov Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská
    Súbežný názovLegal Regulation of Sexism in Advertising – Legal Basis
    Autorské údajeĽubomír Zlocha
    Autor Zlocha Ľubomír
    Zdrojový dokument Právny obzor : teoretický časopis pre otázky štátu a práva. Roč. 106, č. 2 (2023), s. 99-115. - Bratislava : Ústav štátu a práva SAV, 2023. ISSN 0032-6984
    DOI 10.31577/pravnyobzor.2023.2.02
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá morálka * regulácia * reklama * diskriminácia * práva ľudské * ženy
    AnotáciaPredkladaný príspevok sa zaoberá reguláciou sexizmu v reklame najmä z pohľadu verejnoprávnej regulácie. V úvode autor rozoberá všeobecné definície. Predtým, ako autor pristúpil k rozboru sexistických prvkov v reklamnej praxi, definoval ústavné ukotvenie ochrany reklamy ako takej, keďže spočiatku sa viedli rôzne polemiky o tom, či je vôbec možné považovať reklamu za prostriedok slobody prejavu. Primárnym účelom článku je vymedziť rozsah právnej úpravy sexizmu v reklame a spôsob aplikácie aktuálne platnej právnej úpravy slovenskými orgánmi verejnej moci a súdmi. Autor poukazuje na judikatúru zahraničných súdov a Európskeho súdu pre ľudské práva.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2023: 2

    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.