Počet záznamov: 1  

International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy

  1. Názov International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy
    Preklad názvuMedzinárodná daňová súťaž ako prvok marketingovej stratégie krajiny ​
    Autorské údajeInna Tiutiunyk, Viktoriia Taranenko, Oleksiy Mazurenko, Artem Artiukhov, Yuliia Yehorova
    Autor Tiutiunyk Inna
    Spoluautori Taranenko Viktoriia
    Mazurenko Oleksiy
    Artiukhov Artem EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    Yehorova Yuliia EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    Zdrojový dokument Innovative Marketing. Vol. 19, no. 4 (2023), pp. 297-309. - Sumy : LLC CPC Business Perspectives. ISSN 1814-2427
    DOI 10.21511/im.19(4).2023.24
    PoznámkyNo. 09I03-03-V01-00042. - Registrovaný: Scopus
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaUkrajina
    Heslá dane * ekonomika tieňová * riadenie strategické * stratégia marketingová
    AnotáciaV podmienkach trvalého odlivu kapitálu a registrácie podnikania rezidentmi v iných jurisdikciách je naliehavá otázka rozvoja marketingových stratégií krajiny pre podnikanie a identifikácie najefektívnejších mechanizmov na zvýšenie medzinárodnej daňovej atraktivity. Predpokladom týchto procesov by malo byť určenie úrovne medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti s následnou identifikáciou najvýznamnejších faktorov jej rastu. Cieľom štúdie je posúdiť úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako prvku marketingových stratégií Ukrajiny a niektorých krajín EÚ v rokoch 2011–2021. Metodickými nástrojmi sú korelačno-regresná analýza, Fisherova metóda a metóda multiplikatívnej konvolúcie. Príspevok hodnotí úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako komplexný ukazovateľ, ktorý zohľadňuje procesné, inštitucionálne, morálno-etické a ekonomické zložky. Z výpočtov vyplynulo, že najkonkurencieschopnejšie sú daňové systémy Estónska, Lotyšska, Litvy, Chorvátska, Fínska, Českej republiky a Maďarska. Na základe hierarchického a nehierarchického (metóda k-means) zhlukovania boli identifikované 3 zhluky regiónov. Pre každú z nich boli na základe analýzy znakov konštrukcie daňového systému a porovnania hraničných a priemerných hodnôt sformované kritériá na identifikáciu konkurenčných krajín a krajín so spoločnými vývojovými trendmi. To umožňuje určiť najefektívnejšie mechanizmy realizácie marketingových stratégií reformujúcich daňovú politiku z pohľadu zvyšovania jej medzinárodnej daňovej atraktivity.
    Kategória EPCADM
    Registrované vSCOPUS
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE23 00654-001, online

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF601.5 KBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.