Počet záznamov: 1
The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats
Názov The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats Preklad názvu Vplyv vzdelávania na problematiku hybridných hrozieb Autorské údaje Antonín Korauš, Peter Gallo, Bohuslava Mihalčová, Michal Pružinský, Lucia Kurilovská Autor Korauš Antonín Spoluautori Gallo Peter Mihalčová Bohuslava EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF Pružinský Michal Kurilovská Lucia Zdrojový dokument Entrepreneurship and Sustainability Issues : Peer-reviewed Scientific Journal. Vol. 11, no. 2 (2023), pp. 516-528. - Vilnius : The General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania. ISSN 2345-0282 Poznámky ITMS 2014+:314011CDW7. - Registrovaný: Web of Science Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Litva Heslá vzdelávanie * dezinformácie * vzdelanie * dotazníky * výskum * hrozby hybridné Anotácia Príspevok je venovaný problematike hybridných hrozieb v súvislosti s dosiahnutým stupňom vzdelania. Hybridné hrozby predstavujú koordinované aktivity, ktorými sa rôzne záujmové skupiny snažia ovplyvňovať ľudí v iných oblastiach. Subjektmi výskumu sú respondenti rozdelení podľa stupňa vzdelania. Údaje pre výskum sme zbierali dotazníkovou metódou. Štúdia bola založená na vopred stanovených hypotézach, následne overených štatistickými testami. Výskum bol realizovaný so 157 respondentmi. Výsledky výskumu ukazujú, že úroveň vzdelania ovplyvňuje znalosť konceptu hybridných hrozieb. Tento záver potvrdzuje overená hypotéza, ktorej výsledok je na úrovni hodnoty p = 0,0482. Druhá hypotéza dokazuje nebezpečenstvo hybridných hrozieb a ich vzťah k dosiahnutému vzdelaniu, vypočítané na úrovni p=0,0334. Výskum sa zameral aj na oblasť týkajúcu sa zdieľania informácií a ich následného overovania. Hypotéza, zameraná na overenie informácií z viacerých zdrojov, nepotvrdila rozdiely medzi vysokoškolsky vzdelanými respondentmi a respondentmi so stredoškolským vzdelaním. Overená hypotéza predstavovala úroveň hodnoty p = 0,039. Na elimináciu hybridných hrozieb by sa využívali účinné a efektívne opatrenia na zamedzenie šírenia negatívnych dopadov na spoločnosť. V tejto súvislosti bola stanovená hypotéza na skúmanie rozdielov medzi dosiahnutým vzdelaním a metódy ochrany pred hybridnými hrozbami. Výsledok overenej hypotézy na úrovni p = 0,04 potvrdzuje rozdiely medzi úrovňou vzdelania. Ukazuje, že ľudia s vyšším vzdelaním považujú za efektívny vzdelávací proces na ochranu pred dezinformáciami v porovnaní s ľuďmi so stredoškolským vzdelaním, ktorí uprednostňujú represívne opatrenia a rôzne formy kontroly zo strany vlády. Kategória EPC ADM Registrované v WOS Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E23 00574-005, online
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 434.8 KB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1