- Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling…
Počet záznamov: 1  

Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling in Purchasing Behaviour

  1. Názov Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling in Purchasing Behaviour
    Preklad názvuMajú environmentálne značky význam? Štúdia vplyvu environmentálneho označovania na nákupné správanie
    Autorské údajeDagmar Klepochová, Janka Kopaničová, Marína Korčoková, Dana Vokounová, Zuzana Francová
    Autor Klepochová Dagmar EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Spoluautori Kopaničová Janka EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Korčoková Marína EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Vokounová Dana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Francová Zuzana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Zdrojový dokument Studia commercialia Bratislavensia : Scientific Journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 17, č. Special Issue (2024), s.173-185. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2024. ISSN 1339-3081
    PoznámkyVEGA 1/0505/22
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá správanie spotrebiteľa * značky environmentálne * udržateľnosť
    AnotáciaS rastom environmentálneho povedomia zákazníkov zaviedli Európska únia ako aj jednotlivé európske krajiny, rôzne medzinárodné a národné organizácie, podnikateľské či neziskové združenia a firmy viaceré environmentálne značky. Cieľom štúdie je zistiť, či pohlavie a úroveň vzdelania ovplyvňujú vnímanie environmentálneho označovania medzi spotrebiteľmi v stredoeurópskej krajine Slovensko. Kvantitatívna ad hoc štúdia viac ako 600 spotrebiteľov zastupujúcich všetky vekové skupiny bola vykonaná v roku 2023 s cieľom ukázať najnovšie trendy v spotrebiteľskom správaní a úlohu environmentálnych značiek v nákupnom procese so zameraním najmä na „Ekolabel EÚ“ a národnú značku. „Environmentálne prijateľný výrobok“. Výsledky poukazujú na rozdiely vo vnímaní, chápaní a akceptovaní environmentálneho označovania v nákupnom správaní medzi mužmi a ženami a len čiastočne podporujú hypotézy, že vzdelanie má diferenciačný efekt.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE24 0305550-025, kópia plného textu
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2024: Special Issue

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené304.3 KBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.