Počet záznamov: 1
Hodnotová orientácia žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu
Názov Hodnotová orientácia žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu Súbežný názov Value Orientation of Economics Students at Grammar Schools Autorské údaje Jaromír Novák Autor Novák Jaromír EUBFNHCKO - Kompetenčné centrum FNH Zdrojový dokument Schola nova, quo vadis? 2024 : sborník recenzovaných příspěvků 9. ročníku mezinárodní vědecké konference. S. 92-97. - Praha : Extrasystem, 2024 ; Schola nova, quo vadis? 2024 Mezinárodní vědecká konference. ISBN 978-80-87570-64-7 Poznámky KEGA 025EU-4/2023 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Česká republika Heslá vzdelávanie * vyučovanie * pedagogika * metódy * školy stredné * žiaci * muži * ženy * motivácia * výskum * prieskum Anotácia Hodnotová orientácia žiakov významne ovplyvňuje ich rozhodovanie a správanie. Voľbu metód vyučovania a učenia sa žiakov by preto učitelia mali prispôsobovať tomu, aké hodnoty uznávajú ich žiaci, aby sa so zvoleným spôsobom práce v škole vedeli čo najlepšie stotožniť. Analýza, ktoré hodnoty sú dôležité pre žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu. Na vzorke 98 žiakov sa zistilo, že najvýznamnejšími sú pre nich vzdelávacie hodnoty, nasledované sociálnymi a ekonomickými hodnotami. Najmenší význam vidia v estetických hodnotách. Pri porovnaní odpovedí žiakov a žiačok sa ukázalo, že vzdelávacie hodnoty sú síce pre obe skupiny veľmi dôležité, ale v skupine žiakov ich významom mierne prekonali ekonomické hodnoty a v skupine žiačok zasa hodnoty sociálne. Kategória EPC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E24 00439-002, kópia plného textu
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu PDF zabezpečené 410.1 KB dostupné po prihlásení článok
Počet záznamov: 1