Počet záznamov: 1  

Hodnotová orientácia žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu

  1. Názov Hodnotová orientácia žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu
    Súbežný názovValue Orientation of Economics Students at Grammar Schools
    Autorské údajeJaromír Novák
    Autor Novák Jaromír EUBFNHCKO - Kompetenčné centrum FNH
    Zdrojový dokument Schola nova, quo vadis? 2024 : sborník recenzovaných příspěvků 9. ročníku mezinárodní vědecké konference. S. 92-97. - Praha : Extrasystem, 2024 ; Schola nova, quo vadis? 2024 Mezinárodní vědecká konference. ISBN 978-80-87570-64-7
    PoznámkyKEGA 025EU-4/2023
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaČeská republika
    Heslá vzdelávanie * vyučovanie * pedagogika * metódy * školy stredné * žiaci * muži * ženy * motivácia * výskum * prieskum
    AnotáciaHodnotová orientácia žiakov významne ovplyvňuje ich rozhodovanie a správanie. Voľbu metód vyučovania a učenia sa žiakov by preto učitelia mali prispôsobovať tomu, aké hodnoty uznávajú ich žiaci, aby sa so zvoleným spôsobom práce v škole vedeli čo najlepšie stotožniť. Analýza, ktoré hodnoty sú dôležité pre žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu. Na vzorke 98 žiakov sa zistilo, že najvýznamnejšími sú pre nich vzdelávacie hodnoty, nasledované sociálnymi a ekonomickými hodnotami. Najmenší význam vidia v estetických hodnotách. Pri porovnaní odpovedí žiakov a žiačok sa ukázalo, že vzdelávacie hodnoty sú síce pre obe skupiny veľmi dôležité, ale v skupine žiakov ich významom mierne prekonali ekonomické hodnoty a v skupine žiačok zasa hodnoty sociálne.
    Kategória EPCPublikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE24 00439-002, kópia plného textu

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené410.1 KBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.