Počet záznamov: 1
Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky
Názov Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky Súbežný názov Quality Measurement in Tourism in the Context of the Demand and Supply Autorské údaje Roman Lacko, Terézia Kollárová, Radúz Dula Autor Lacko Roman EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF Spoluautori Kollárová Terézia Dula Radúz EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF Zdrojový dokument Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave : cestovný ruch - všeobecná ekonomika - obchod - služby - podnikanie - regionálny rozvoj. Roč. 16, č. 2 (2024), s. 80-90. - Bratislava : Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2024. ISSN 2453-9988 Poznámky VEGA 1/0271/23. - KEGA 020EU-4/2024 GBL Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Heslá ruch cestovný * kvalita služieb * dopyt * ponuka Anotácia Tento príspevok je venovaný predstaveniu konkrétnych modelov hodnotenia kvality služieb so špecifikáciou pre odvetvie cestovného ruchu. Cieľom je poskytnúť vybrané teoretické východiská v oblasti merania a hodnotenia kvality služieb v cestovnom ruchu zo strany dopytu, t. j. spotreby, a tieto poznatky následne syntetizovať. Príspevok popisuje a charakterizuje model GAP, ktorý vo svojej podstate identifikuje sedem medzier vo vnímaní kvality služieb zo strany dopytu. Následne špecifikujeme metódu založenú na modeli GAP, čo je model hodnotenia kvality služieb - metóda SERVQUAL, ktorá sa často používa na hodnotenie kvality služieb na strane dopytu. Stručne hodnotíme aj prístup IPA. Následne skúmame možnosti hodnotenia kvality služieb zo strany ponuky. Konkrétne špecifikujeme nástroje sebahodnotenia a audity systémov manažérstva kvality. Výsledkom skúmanej problematiky je komplexné vyhodnotenie vybraných aspektov riadenia kvality služieb na strane dopytu a ponuky. Na záver, hodnotenie kvality služieb je zložitý proces, ktorý si vyžaduje komplexný prístup. Použitím kombinácie rôznych modelov a metód môžu podniky v cestovnom ruchu lepšie pochopiť kvalitu svojich služieb a prijímať informované rozhodnutia na jej zlepšenie. Kategória EPC Vedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E24 00473-006, kópia plného textu Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2024: 2
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu PDF zabezpečené 313 KB dostupné po prihlásení článok
Počet záznamov: 1