- Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky
Počet záznamov: 1  

Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky

  1. Názov Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky
    Súbežný názovQuality Measurement in Tourism in the Context of the Demand and Supply
    Autorské údajeRoman Lacko, Terézia Kollárová, Radúz Dula
    Autor Lacko Roman EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
    Spoluautori Kollárová Terézia
    Dula Radúz EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
    Zdrojový dokument Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave : cestovný ruch - všeobecná ekonomika - obchod - služby - podnikanie - regionálny rozvoj. Roč. 16, č. 2 (2024), s. 80-90. - Bratislava : Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2024. ISSN 2453-9988
    PoznámkyVEGA 1/0271/23. - KEGA 020EU-4/2024 GBL
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá ruch cestovný * kvalita služieb * dopyt * ponuka
    AnotáciaTento príspevok je venovaný predstaveniu konkrétnych modelov hodnotenia kvality služieb so špecifikáciou pre odvetvie cestovného ruchu. Cieľom je poskytnúť vybrané teoretické východiská v oblasti merania a hodnotenia kvality služieb v cestovnom ruchu zo strany dopytu, t. j. spotreby, a tieto poznatky následne syntetizovať. Príspevok popisuje a charakterizuje model GAP, ktorý vo svojej podstate identifikuje sedem medzier vo vnímaní kvality služieb zo strany dopytu. Následne špecifikujeme metódu založenú na modeli GAP, čo je model hodnotenia kvality služieb - metóda SERVQUAL, ktorá sa často používa na hodnotenie kvality služieb na strane dopytu. Stručne hodnotíme aj prístup IPA. Následne skúmame možnosti hodnotenia kvality služieb zo strany ponuky. Konkrétne špecifikujeme nástroje sebahodnotenia a audity systémov manažérstva kvality. Výsledkom skúmanej problematiky je komplexné vyhodnotenie vybraných aspektov riadenia kvality služieb na strane dopytu a ponuky. Na záver, hodnotenie kvality služieb je zložitý proces, ktorý si vyžaduje komplexný prístup. Použitím kombinácie rôznych modelov a metód môžu podniky v cestovnom ruchu lepšie pochopiť kvalitu svojich služieb a prijímať informované rozhodnutia na jej zlepšenie.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE24 00473-006, kópia plného textu
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2024: 2

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené313 KBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.