- Zmena spotrebiteľského správania na Slovensku vplyvom vysokej inflácie
Počet záznamov: 1  

Zmena spotrebiteľského správania na Slovensku vplyvom vysokej inflácie

  1. Názov Zmena spotrebiteľského správania na Slovensku vplyvom vysokej inflácie
    Súbežný názovChanges in Consumer Behavior in Slovakia Due to High Inflation
    Autorské údajeEmília Duľová Spišáková
    Autor Duľová Spišáková Emília EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF
    Zdrojový dokument "Obchod a marketing" : elektronický zborník príspevkov z vedeckého workshopu. S. 34-39. - Košice : Katedra obchodného podnikania PHF EU, 2024 / Kopčáková Janka ; Petrovčiková Katarína ; Zuzik Jozef ; Čulková Katarína ; Dzurová Mária ; "Obchod a marketing" Vedecký workshop. ISBN 978-80-225-5184-7
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá inflácia * spotreba * spotrebitelia * správanie spotrebiteľa * Slovensko
    AnotáciaVývoj cien na Slovensku mal v priebehu ostatných rokoch významný dopad sa zmenu spotrebiteľského správania a následnú zmenu štruktúry spotreby. Cieľom príspevku je preto poukázať na zmeny v spotrebnom správaní obyvateľov Slovenska (z hľadiska predmetov krátkodobej, strednodobej a dlhodobej spotreby) v reakcii na vysokú mieru inflácie, ktorá postihla krajinu v rokoch 2022 a 2023 a identifikovať oblasti (výrobky a služby), pri ktorých bol pozorovaný najvyšší nárast cien. V dôsledku nárastu inflácie výrazne vzrástli ceny základných komodít, bývania a energií, čo sa odrazilo na zmenách v štruktúre a objeme spotreby domácností. Príspevok sa preto zameriava na faktory, ktoré tieto zmeny ovplyvnili, a na výsledné trendy v spotrebiteľskom správaní.
    Kategória EPCPublikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE24 00510-002, kópia plného textu

    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.