- Characteristics of Research on Green Marketing. Theoretical Study
Počet záznamov: 1  

Characteristics of Research on Green Marketing. Theoretical Study

  1. Názov Characteristics of Research on Green Marketing. Theoretical Study
    Preklad názvuCharakteristika výskumu zeleného marketingu. Teoretická štúdia
    Autorské údajeMariangela Barraco
    Autor Barraco Mariangela
    Zdrojový dokument Marketing science & inspirations : vedecký časopis zameraný na problematiku marketingu a marketingového manažmentu : Scientific Journal is Aimed at the Area Marketing and Marketing Management. Roč. 19, č. 1 (2024), s. 15-25. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. ISSN 1338-7944
    DOI 10.46286/msi.2024.19.1.2
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá marketing * ekológia * spotrebitelia * komunikácia * recyklácia odpadu * udržateľnosť
    AnotáciaČlánok poukazuje na to, ako sa myšlienka udržateľnosti stala neoddeliteľnou súčasťou podnikovej ekonomiky, a predstavuje účinnejšie stratégie, ktoré možno prijať v rámci spoločností s cieľom získať čoraz viac konkurenčných výhod spojených s udržateľnosťou. Koncepcia zeleného marketingu, zameraná na propagáciu výrobkov a služieb s nízkym vplyvom na životné prostredie, získava v tejto súvislosti čoraz väčší význam. Zelený marketing predstavuje v tomto kontexte základný nástroj, ktorý propaguje ekologické výrobky a služby a uľahčuje komunikáciu o udržateľných postupoch prijatých spoločnosťami. Tento prístup pomáha nielen budovať pozitívny imidž spoločnosti, ale môže pozitívne ovplyvniť aj nákupné rozhodnutia spotrebiteľov, ktorí sa čoraz viac orientujú na výrobky a služby, ktoré rešpektujú životné prostredie. Okrem toho, aby spoločnosti mohli riešiť túto komplexnú výzvu založenú na konkurencieschopnosti, musia vypracovať spoľahlivý plán hodnotenia environmentálnej, sociálnej a riadiacej politiky (ESG). Tento plán sa zameriava nielen na znižovanie vplyvu na životné prostredie a zodpovedné hospodárenie so zdrojmi, ale prispieva aj k zvyšovaniu reputácie spoločnosti, čím sa vytvára dlhodobá hodnota v dlhodobom horizonte. Cieľom článku je analyzovať, ako môže integrácia zeleného marketingu a udržateľnosti priniesť konkurenčné výhody a vytvoriť dlhodobú hodnotu pre spoločnosti. Na základe skúmania súčasného podnikateľského prostredia a rastúceho významu udržateľnosti v podnikovom prostredí sa článok zameriava na identifikáciu najúčinnejších stratégií na propagáciu výrobkov a služieb s nízkym vplyvom na životné prostredie a na transparentné informovanie o prijatých udržateľných postupoch. Okrem toho je cieľom článku poukázať na sociálne výhody synergie medzi podnikaním a udržateľnosťou, ktoré vedú čoraz viac spoločností k akceptovaniu týchto prístupov. Prostredníctvom analýzy prípadových štúdií a empirických údajov je v príspevku demonštrované, ako môže implementácia inovatívnych prístupov nielen riešiť trhové výzvy, ale aj zlepšiť vzťahy so zainteresovanými stranami a zvýšiť reputáciu spoločnosti. Nakoniec je cieľom článku preskúmať význam plánu hodnotenia environmentálnych, sociálnych a riadiacich aspektov (ESG) pri riešení konkurenčných výziev a zdôrazniť, ako môže takýto plán prispieť nielen k zníženiu vplyvov na životné prostredie, ale aj k vytvoreniu dlhodobej hodnoty prostredníctvom zodpovedného riadenia podniku.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2024: 1

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF222.9 KBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.