Počet záznamov: 1
Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theoretical and Empirical Perspective
Názov Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theoretical and Empirical Perspective Preklad názvu Behaviorálna ekonómia a jej vplyv na marketingové stratégie: teoretická a empirická perspektíva Autorské údaje Dana Vokounová, Štefan Žák, Martin Kuchta Autor Vokounová Dana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Spoluautori Žák Štefan EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Kuchta Martin EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Zdrojový dokument Exploring Consumer Choices: New Frontiers in Research Methodologies : Scientific Papers Collection. Pp. 35-49. - Bratislava : Consumer Insights Agency, 2024 / Žák Štefan ; Strážovská Helena ; Gubíniová Katarína. ISBN 978-80-974995-1-8 Poznámky VEGA 1/0505/22 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Slovenská republika Heslá stratégia marketingová * rozhodovanie * správanie spotrebiteľa * ekonómia behaviorálna Anotácia Behaviorálna ekonómia predstavuje interdisciplinárny prístup, ktorý spája poznatky z ekonómie a psychológie na pochopenie faktory ovplyvňujúce rozhodovanie a individuálne správanie v rôznych kontextoch. Na rozdiel od tradičných ekonomických teórií, ktoré predpokladajú racionálne spotrebiteľské správanie, behaviorálna ekonómia zdôrazňuje úlohu kognitívnych predsudkov, emocionálnych reakcií a iných psychologických faktorov, ktoré významne formujú rozhodovacie procesy. Tento článok sa zameriava na analýzu štyroch vybraných behaviorálnych ekonomických fenoménov: averzia k strate, sociálny dôkaz, efekt ukotvenia a paradox voľby. V teoretickej časti sú tieto javy podrobne charakterizované na základe prehľadu relevantnej literatúry s vyzdvihnutím ich významu v marketingovej praxi. Empirická časť využíva kvantitatívne metódy na skúmanie interakcií týchto javov so spotrebiteľským správaním s osobitným dôrazom na ich aplikáciu v rôznych marketingových stratégiách. Výskum podčiarkuje interdisciplinárny charakter behaviorálnej ekonómie a jej prínos k moderným marketingovým stratégiám. Teoretické a empirické poznatky prezentované v tomto článku poskytujú solídny základ pre ďalší výskum v tejto oblasti, ako aj praktické aplikácie na optimalizáciu marketingových kampaní. Tento článok významne prispieva k pochopeniu správania spotrebiteľov tým, že poskytuje cenné nástroje na efektívne prispôsobenie marketingových aktivít dynamickému trhovému prostrediu. Kategória EPC Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E24 00588-008, kópia plného textu
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu PDF zabezpečené 666.5 KB dostupné po prihlásení článok
Počet záznamov: 1