- Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theor…
Počet záznamov: 1  

Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theoretical and Empirical Perspective

  1. Názov Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theoretical and Empirical Perspective
    Preklad názvuBehaviorálna ekonómia a jej vplyv na marketingové stratégie: teoretická a empirická perspektíva
    Autorské údajeDana Vokounová, Štefan Žák, Martin Kuchta
    Autor Vokounová Dana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Spoluautori Žák Štefan EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Kuchta Martin EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Zdrojový dokument Exploring Consumer Choices: New Frontiers in Research Methodologies : Scientific Papers Collection. Pp. 35-49. - Bratislava : Consumer Insights Agency, 2024 / Žák Štefan ; Strážovská Helena ; Gubíniová Katarína. ISBN 978-80-974995-1-8
    PoznámkyVEGA 1/0505/22
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá stratégia marketingová * rozhodovanie * správanie spotrebiteľa * ekonómia behaviorálna
    AnotáciaBehaviorálna ekonómia predstavuje interdisciplinárny prístup, ktorý spája poznatky z ekonómie a psychológie na pochopenie faktory ovplyvňujúce rozhodovanie a individuálne správanie v rôznych kontextoch. Na rozdiel od tradičných ekonomických teórií, ktoré predpokladajú racionálne spotrebiteľské správanie, behaviorálna ekonómia zdôrazňuje úlohu kognitívnych predsudkov, emocionálnych reakcií a iných psychologických faktorov, ktoré významne formujú rozhodovacie procesy. Tento článok sa zameriava na analýzu štyroch vybraných behaviorálnych ekonomických fenoménov: averzia k strate, sociálny dôkaz, efekt ukotvenia a paradox voľby. V teoretickej časti sú tieto javy podrobne charakterizované na základe prehľadu relevantnej literatúry s vyzdvihnutím ich významu v marketingovej praxi. Empirická časť využíva kvantitatívne metódy na skúmanie interakcií týchto javov so spotrebiteľským správaním s osobitným dôrazom na ich aplikáciu v rôznych marketingových stratégiách. Výskum podčiarkuje interdisciplinárny charakter behaviorálnej ekonómie a jej prínos k moderným marketingovým stratégiám. Teoretické a empirické poznatky prezentované v tomto článku poskytujú solídny základ pre ďalší výskum v tejto oblasti, ako aj praktické aplikácie na optimalizáciu marketingových kampaní. Tento článok významne prispieva k pochopeniu správania spotrebiteľov tým, že poskytuje cenné nástroje na efektívne prispôsobenie marketingových aktivít dynamickému trhovému prostrediu.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE24 00588-008, kópia plného textu

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené666.5 KBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.