- AI vs. Human Approach in the Field of School Location Optimization St…
Počet záznamov: 1  

AI vs. Human Approach in the Field of School Location Optimization Strategy

  1. Názov AI vs. Human Approach in the Field of School Location Optimization Strategy
    Preklad názvuAI prístup vs. ľudský prístup v oblasti stratégie optimalizácie umiestnenia škôl
    Autorské údajeTomáš Fašiang, Pavel Gežík
    Autor Fašiang Tomáš
    Spoluautori Gežík Pavel EUBFHIKOV - Katedra operačného výskumu a ekonometrie FHI
    Zdrojový dokumentMARKETING IDENTITY : HUMAN VS. ARTIFICIAL : Conference Proceedings from the International Scientific Conference. Pp. 121-130. - Trnava : University of Ss. Cyril and Methodiu in Trnava, 2024 ; Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing and Media Identity: Human vs. Artificial”. ISBN 978-80-572-0487-9. ISSN 2729-7527
    DOI 10.34135/mmidentity-2024-12
    PoznámkyAPVV-22-0469
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá inteligencia umelá * technológie nové * vzdelávanie * segmentácia trhu * metódy optimalizačné * metódy matematické * školy základné * lokalizácia * stratégia marketingová
    AnotáciaProblém optimalizácie rozmiestnenia základných škôl v okrese Trnava, ktorý je ovplyvnený rastom počtu žiakov a nedostatkom učiteľov. S cieľom nájsť najefektívnejšie riešenia sa porovnávali dva prístupy: metódy matematickej optimalizácie a riešenia prostredníctvom umelej inteligencie (AI). Matematické metódy sa zamerali na minimalizáciu počtu škôl pre danú maximálnu vzdialenosť a pokrytie obcí s využitím algoritmov teórie grafov. Na druhej strane, AI postupovala na základe údajov o populácii a geografických súradníc, pričom využívala zhlukovanie obcí. Pri analýze vhodnosti riešení, reflektujúcich rozloženie obyvateľstva a jeho potreby, sa zohľadnili aj predispozície trhu. Výsledky ukázali, že oba prístupy dokázali efektívne identifikovať vhodné lokality pre školy, ale riešenia AI neintegrovali cestnú sieť a poskytovali menej presné odpovede bez konkrétnych výstupov. Spojenie týchto prístupov spolu s aplikáciou marketingových stratégií môže poskytnúť komplexnejšie a reálnejšie riešenia, ktoré nielen zlepšujú prístup k vzdelávaniu, ale zohľadňujú aj preferencie cieľových skupín a ich interakciu s okolím. Tento výskum podčiarkuje dôležitosť technologických inovácií a strategickej komunikácie pri oslovovaní spoločenských výziev.
    Kategória EPCPublikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE24 00605-001, kópia plného textu

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené1.1 MBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.