Počet záznamov: 1
AI vs. Human Approach in the Field of School Location Optimization Strategy
Názov AI vs. Human Approach in the Field of School Location Optimization Strategy Preklad názvu AI prístup vs. ľudský prístup v oblasti stratégie optimalizácie umiestnenia škôl Autorské údaje Tomáš Fašiang, Pavel Gežík Autor Fašiang Tomáš Spoluautori Gežík Pavel EUBFHIKOV - Katedra operačného výskumu a ekonometrie FHI Zdrojový dokument MARKETING IDENTITY : HUMAN VS. ARTIFICIAL : Conference Proceedings from the International Scientific Conference. Pp. 121-130. - Trnava : University of Ss. Cyril and Methodiu in Trnava, 2024 ; Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing and Media Identity: Human vs. Artificial”. ISBN 978-80-572-0487-9. ISSN 2729-7527 DOI 10.34135/mmidentity-2024-12 Poznámky APVV-22-0469 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Slovenská republika Heslá inteligencia umelá * technológie nové * vzdelávanie * segmentácia trhu * metódy optimalizačné * metódy matematické * školy základné * lokalizácia * stratégia marketingová Anotácia Problém optimalizácie rozmiestnenia základných škôl v okrese Trnava, ktorý je ovplyvnený rastom počtu žiakov a nedostatkom učiteľov. S cieľom nájsť najefektívnejšie riešenia sa porovnávali dva prístupy: metódy matematickej optimalizácie a riešenia prostredníctvom umelej inteligencie (AI). Matematické metódy sa zamerali na minimalizáciu počtu škôl pre danú maximálnu vzdialenosť a pokrytie obcí s využitím algoritmov teórie grafov. Na druhej strane, AI postupovala na základe údajov o populácii a geografických súradníc, pričom využívala zhlukovanie obcí. Pri analýze vhodnosti riešení, reflektujúcich rozloženie obyvateľstva a jeho potreby, sa zohľadnili aj predispozície trhu. Výsledky ukázali, že oba prístupy dokázali efektívne identifikovať vhodné lokality pre školy, ale riešenia AI neintegrovali cestnú sieť a poskytovali menej presné odpovede bez konkrétnych výstupov. Spojenie týchto prístupov spolu s aplikáciou marketingových stratégií môže poskytnúť komplexnejšie a reálnejšie riešenia, ktoré nielen zlepšujú prístup k vzdelávaniu, ale zohľadňujú aj preferencie cieľových skupín a ich interakciu s okolím. Tento výskum podčiarkuje dôležitosť technologických inovácií a strategickej komunikácie pri oslovovaní spoločenských výziev. Kategória EPC Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E24 00605-001, kópia plného textu
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu PDF zabezpečené 1.1 MB dostupné po prihlásení článok
Počet záznamov: 1