Počet záznamov: 1
Hypothetical Con-Structs of Consumer Behavior as Predictors of Pro-Environmental Behavior. An Empirical Study Based on Smartphones
Názov Hypothetical Con-Structs of Consumer Behavior as Predictors of Pro-Environmental Behavior. An Empirical Study Based on Smartphones Preklad názvu Hypotetické konštrukcie spotrebiteľského správania ako prediktory proenvironmentálneho správania. Empirická štúdia založená na smartfónoch Autorské údaje Stefan Wengler, Joachim Riedl, Wolfgang Bichler-Riedl, Marcin Czaban, Sarah Victoria Mohr Autor Wengler Stefan Spoluautori Riedl Joachim Bichler-Riedl Wolfgang Czaban Marcin Mohr Sarah Victoria Zdrojový dokument Marketing science & inspirations : vedecký časopis zameraný na problematiku marketingu a marketingového manažmentu : Scientific Journal is Aimed at the Area Marketing and Marketing Management. Roč. 19, č. 4 (2024), s. 25-44. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. ISSN 1338-7944 DOI 10.46286/msi.2024.19.4.3 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Slovenská republika Heslá správanie spotrebiteľa * environmentalistika * spotreba udržateľná * nákup * emócie Anotácia Napriek tomu, že ide o špecifický cieľ udržateľného rozvoja (SDG), úloha spotrebiteľov v oblasti udržateľnej spotreby je stále nejednoznačná. Príkladom toho je obrovské množstvo výskumov o rozdiele medzi postojmi, zámermi a správaním, ktoré vo všeobecnosti opisujú zlyhania spotrebiteľov pri správaní sa udržateľne, ako sa teoreticky predpokladá. Nedávne recenzie podnietili ďalšie skúmanie nad rámec existujúcej literatúry o faktoroch ovplyvňujúcich túto medzeru. K tejto výzve prispievame kvantitatívnym skúmaním piatich antagonistických dimenzií – intrapsychických aj situačných – používania smartfónov a udržateľného správania spotrebiteľov v Nemecku (n=800). Naše výsledky poukazujú na dva nové koncepty. Emocionálne prepojenie – t. j. spojenie spotrebiteľov so skúsenosťami so spotrebou – môže buď podporovať, alebo predchádzať udržateľnému správaniu, zatiaľ čo prieskumné správanie spotrebiteľa – t. j. nové nákupy v dôsledku exploatačných tendencií – zvyčajne oslabuje udržateľné správanie. To ilustruje, ako a kedy udržateľnosť prevažuje nad inými spotrebiteľskými postojmi. Tieto výsledky uvádzame do kontextu a v závere našej štúdie poukazujeme na obmedzenia a možnosti ďalšieho výskumu. Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2024: 4
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu PDF zabezpečené 256.8 KB dostupné po prihlásení článok
Počet záznamov: 1