- Hypothetical Con-Structs of Consumer Behavior as Predictors of Pro-En…
Počet záznamov: 1  

Hypothetical Con-Structs of Consumer Behavior as Predictors of Pro-Environmental Behavior. An Empirical Study Based on Smartphones

  1. Názov Hypothetical Con-Structs of Consumer Behavior as Predictors of Pro-Environmental Behavior. An Empirical Study Based on Smartphones
    Preklad názvuHypotetické konštrukcie spotrebiteľského správania ako prediktory proenvironmentálneho správania. Empirická štúdia založená na smartfónoch
    Autorské údajeStefan Wengler, Joachim Riedl, Wolfgang Bichler-Riedl, Marcin Czaban, Sarah Victoria Mohr
    Autor Wengler Stefan
    Spoluautori Riedl Joachim
    Bichler-Riedl Wolfgang
    Czaban Marcin
    Mohr Sarah Victoria
    Zdrojový dokument Marketing science & inspirations : vedecký časopis zameraný na problematiku marketingu a marketingového manažmentu : Scientific Journal is Aimed at the Area Marketing and Marketing Management. Roč. 19, č. 4 (2024), s. 25-44. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. ISSN 1338-7944
    DOI 10.46286/msi.2024.19.4.3
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá správanie spotrebiteľa * environmentalistika * spotreba udržateľná * nákup * emócie
    AnotáciaNapriek tomu, že ide o špecifický cieľ udržateľného rozvoja (SDG), úloha spotrebiteľov v oblasti udržateľnej spotreby je stále nejednoznačná. Príkladom toho je obrovské množstvo výskumov o rozdiele medzi postojmi, zámermi a správaním, ktoré vo všeobecnosti opisujú zlyhania spotrebiteľov pri správaní sa udržateľne, ako sa teoreticky predpokladá. Nedávne recenzie podnietili ďalšie skúmanie nad rámec existujúcej literatúry o faktoroch ovplyvňujúcich túto medzeru. K tejto výzve prispievame kvantitatívnym skúmaním piatich antagonistických dimenzií – intrapsychických aj situačných – používania smartfónov a udržateľného správania spotrebiteľov v Nemecku (n=800). Naše výsledky poukazujú na dva nové koncepty. Emocionálne prepojenie – t. j. spojenie spotrebiteľov so skúsenosťami so spotrebou – môže buď podporovať, alebo predchádzať udržateľnému správaniu, zatiaľ čo prieskumné správanie spotrebiteľa – t. j. nové nákupy v dôsledku exploatačných tendencií – zvyčajne oslabuje udržateľné správanie. To ilustruje, ako a kedy udržateľnosť prevažuje nad inými spotrebiteľskými postojmi. Tieto výsledky uvádzame do kontextu a v závere našej štúdie poukazujeme na obmedzenia a možnosti ďalšieho výskumu.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2024: 4

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené256.8 KBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.