- Benchmarking the Marketing Mix of Leading Energy Drink Brands
Počet záznamov: 1  

Benchmarking the Marketing Mix of Leading Energy Drink Brands

  1. Názov Benchmarking the Marketing Mix of Leading Energy Drink Brands
    Preklad názvuPorovnanie marketingového mixu popredných značiek energetických nápojov
    Autorské údajeAnna Lechnerová, Kristián Kalamen, František Pollák
    Autor Lechnerová Anna
    Spoluautori Kalamen Kristián EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
    Pollák František EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
    Zdrojový dokument Acta Oeconomica Universitatis Selye : International Scientific Journal. Vol. 13, no. 1-2 (2024), pp. 66-77. - Komárno : Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2024. ISSN 1338-6581
    PoznámkyVEGA 1/0110/24
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá marketing * nápoje nealkoholické * trh * značky * Česko
    AnotáciaTáto štúdia skúma trhové postavenie piatich značiek energetických nápojov – Tiger, Monster, Big Shock, Semtex a Rockstar, ktoré vyrábajú spoločnosti Maspex Czech s.r.o., Coca-Cola s.r.o., Big Shock s.r.o., Kofola a.s. a PepsiCo s.r.o. v Českej republike. Pomocou benchmarkingového prístupu založeného na prieskumoch štúdia hodnotí ich zložky marketingového mixu: produkt, cenu, distribúciu a propagáciu. Výsledky ukazujú, že Tiger je lídrom na trhu, ktorý vyniká v propagácii a tvorbe cien, tesne za ním nasleduje Monster, známy svojou silnou značkou, diverzifikovaným portfóliom a rozsiahlym dosahom na trh. Big Shock sa umiestnil na treťom mieste, využívajúc svoju distribučnú sieť, ale zaostávajúc v rozmanitosti produktov. Semtex vynikal v tvorbe cien, zatiaľ čo Rockstar sa umiestnil najnižšie kvôli slabým stránkam v distribúcii a propagácii. Zistenia zdôrazňujú, ako odlišné stratégie ovplyvňujú trhové postavenie a podčiarkujú potrebu inovácií a posilneného propagačného úsilia. Medzi obmedzenia patrí zameranie na jeden trh, spoliehanie sa na údaje z prieskumov a vylúčenie faktorov udržateľnosti a digitálnych trendov.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE25 00151-004, online
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2024: 1-2

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF964.6 KBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.