- Development of Pedestrian Level of Service (PLOS) for Jaywalking Pede…
Počet záznamov: 1  

Development of Pedestrian Level of Service (PLOS) for Jaywalking Pedestrians at Unsignalised Intersections on Urban Arterials Using ANN & Clustering: A Case Study in India

  1. Názov Development of Pedestrian Level of Service (PLOS) for Jaywalking Pedestrians at Unsignalised Intersections on Urban Arterials Using ANN & Clustering: A Case Study in India
    Preklad názvuVývoj úrovne služieb pre chodcov (PLOS) pre chodcov prechádzajúcich mimo cesty na križovatkách bez signalizácie na mestských tepnách s využitím ANN a klastrovania: Prípadová štúdia v Indii
    Autorské údajeAmpereza Ankunda, Malaya Mohanty, Satya Ranjan Samal
    Autor Ankunda Ampereza
    Spoluautori Mohanty Malaya
    Samal Satya Ranjan
    Zdrojový dokument Komunikácie : vedecké listy Žilinskej univerzity v Žiline. Vol. 27, no. 1 (2025), s. D25-D37. - Žilina : EDIS-Publishing House UNIZA, 2025. ISSN 1335-4205
    DOI 10.26552/com.C.2025.010
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuangličtina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá urbanizmus * doprava * cesty * inžinieri * modely * India
    AnotáciaV rozvojovej krajine, ako je India, kde je prevažne prechádzanie cez cestu mimo chodníka nad používaním určených priechodov pre chodcov, je bezpečnosť chodcov hlavným problémom. Vývoj úrovne služieb pre chodcov (PLOS) je nevyhnutný na monitorovanie bezpečnosti chodcov pri týchto manévroch. Súčasný výskum zahŕňa novú metodiku na hodnotenie úrovne služieb pre chodcov (LOS), ktorí prechádzajú cez cestu mimo chodníka. Štúdia sa vykonáva v inteligentnom meste Bhubaneswar v Indii. Rýchlosti chodcov na priechodoch pre chodcov sa pohybovali od 0,6 do 1,4 m/s. Na určenie rýchlosti priechodov pre chodcov z počtu vozidiel a chodcov, ktorých výstupy sú blízke údajom z terénu, sa používajú umelé neurónové siete (ANN). Na určenie rozsahov úrovne služieb pre chodcov na základe rýchlosti priechodov pre chodcov sa používa dvojkroková technika klastrovania K-means. Urbanisti, dopravní inžinieri a zákonodarcovia môžu túto metodiku použiť na určenie úrovní PLOS s cieľom vytvoriť infraštruktúru priateľskú k chodcom.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2025: 1

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF2 MBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.