- Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe
Počet záznamov: 1  

Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe

  1. Názov Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe
    Autorské údajeRoman Žlebek, Katarína Remeňová
    Autor Žlebek Roman EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM
    Spoluautori Remeňová Katarína EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM
    Zdrojový dokument Trendy a výzvy rodinného podnikania a nástupníctva III. : vybrané manažérske problémy : zborník vedeckých statí. S. 82-89. - Bratislava : [Fakulta podnikového manažmentu EU], 2025 / Hajduová Zuzana ; Markovič Peter ; Hampel Katarzyna ; Bobenič Hintošová Aneta ; Beug Benjamin. ISBN 978-80-225-5228-8
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá rozhodovanie * nákup * racionalita * zákazníci * správanie spotrebiteľa * ceny * ekonómia behaviorálna
    AnotáciaV praxi dochádza často k prijatiu predpokladu, že zákazník sa rozhoduje pri obstarávaní tovarov alebo služieb racionálne, teda berie do úvahy všetky dostupné možnosti, posudzuje alternatívy a úžitok z nich získaný, a následne ich dáva do súvislostí s akceptovateľnou cenou za danú alternatívu. Výskum však už dlhšie poukazuje na to, že do rozhodovania spotrebiteľa vstupuje vysoké množstvo faktorov, a v reálnej situácii dochádza skôr k obmedzenej racionalite, teda že spotrebiteľ sa rozhoduje na základe svojich informácií a znalostí v okamihu realizácie nákupu. Klasický prístup mikroekonómie k racionálnemu rozhodovaniu tak síce plne nereflektuje rozhodovanie spotrebiteľa v praxi, avšak v súčasnej dobe dochádza k jeho postupnému približovaniu ku kognitívnej psychológii a behaviorálnej ekonómi, čo vedie k vytváraniu prístupov a modelov, ktoré dokážu lepšie zohľadniť, že spotrebiteľ sa nerozhoduje vždy na základe racionálnej analýzy, čo potvrdzujú aj empirické výskumy v tejto oblasti. V prieniku racionálneho rozhodovania a behaviorálnej ekonómie sa naskytá otázka ohľadom využitia hodnotovo orientovaného prístupu v cenotvorbe ako superiórneho prístupu z pohľadu maximalizácie hodnoty vnímanej spotrebiteľmi, a tak maximalizácie zisku, s prihliadnutím na obmedzenú racionalitu rozhodovania spotrebiteľov.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE25 00183-009, kópia plného textu

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené345.8 KBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.