Počet záznamov: 1
Changes in the Intensity and Impact of Factors Influencing Consumer Behaviour in the Food Market Over Time
Názov Changes in the Intensity and Impact of Factors Influencing Consumer Behaviour in the Food Market Over Time Preklad názvu Zmeny v intenzite a vplyv faktorov ovplyvňujúcich spotrebiteľské správanie na trhu s potravinami v čase Autorské údaje Irena Antošová, Jana Stávková Autor Antošová Irena Spoluautori Stávková Jana Zdrojový dokument Agricultural Economics. Vol. 69, no. 9 (2023), pp. 358-365. - Praha : Czech Academy of Agricultural Sciences, 2023. ISSN 0139-570X DOI 10.17221/191/2023-AGRICECON Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Česká republika Heslá správanie spotrebiteľa * trh potravinový * rozhodovanie * prieskum * analýza faktorová * udržateľnosť * spotreba udržateľná * digitalizácia Anotácia Cieľom príspevku je identifikovať zmeny a intenzitu faktorov ovplyvňujúcich nákupné rozhodovanie spotrebiteľov na trhu s potravinami. Výskum ponúka unikátne porovnanie situácie medzi rokmi 2007 a 2022 a odhaľuje vznikajúce faktory ovplyvňujúce rozhodnutia spotrebiteľov. Autori uskutočnili reprezentatívny dotazníkový prieskum (N = 686) na zistenie vplyvu jednotlivých faktorov. Údaje boli spracované pomocou faktorovej analýzy, ktorá umožnila znížiť počet faktorov (20) na štyri determinanty pokrývajúce 61 % celkovej variability v súbore údajov. Medzi determinanty rozhodovania spotrebiteľov o nákupe patria tradičné propagačné prvky, parametre produktov, novovzniknuté faktory založené na trendoch udržateľnosti a zdravotného povedomia a cenové zľavy. Zdá sa, že spotrebiteľské správanie je ovplyvňované širokým spektrom krátkodobých a dlhodobých faktorov a je potrebné sa naň pozerať komplexne v dlhšom časovom horizonte s prihliadnutím na aktuálne trendy. Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2023: 9
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 466.2 KB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1