Počet záznamov: 1  

Max Weber o tlači ako súkromných podnikoch

  1. Názov Max Weber o tlači ako súkromných podnikoch
    Súbežný názovMax Weber about press as a private enterprisess
    Autorské údajeVladimír Bačišin
    Autor Bačišin Vladimír
    Zdrojový dokument Ochrana hospodárskej súťaže - globálna hospodárska kríza V. : zborník vedeckých prác. S. 6-11 CD-ROM. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2015 / Matušovič Martin ; Mišík Vladimír ; Tóth Miroslav. ISBN 978-80-225-4238-8
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá tlač * podnik súkromný * sociológia * inzercia * osobnosť
    AnotáciaVýchodiskom výskumu bola pre Webera organizácia novín ako súkromného podniku. Pritom zdôrazňoval, že tlač, na rozdiel od iných hospodárskych odvetví, pôsobí na dvoch úplne odlišných trhoch (čitatelia a reklama), na trhoch, medzi ktorými existuje zvláštny vzťah. Materiálnu závislosť novín od inzercie vidí Weber rovnako ako Karl Buecher, ale tento stav nekritizuje. Vo výskume mu išlo iba o zistenie faktov bez hodnotiacich súdov. Odmietal miešať politické ciele s vedeckými argumentmi.
    Báza dátČLÁNKY

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF96.1 KBz IP adresy SEK po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.