Počet záznamov: 1
Kultúrne prostredie Európskej únie
Názov Kultúrne prostredie Európskej únie Preklad názvu Cultural environment of the European Union Autorské údaje Monika Matušovičová Autor Matušovičová Monika EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Zdrojový dokument IBC. International business cooperation. Roč. 16, č. 1 (2005), s. 21. - Bratislava : INFORMEX, 2005. ISSN 1336-2828 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Systematika 008 - Civilizácia. Kultúra. Pokrok. Futurológia Heslá Európska únia * kultúra * národ * spoločnosť * spotrebitelia * segmentácia trhu * trh spoločný Anotácia Rozdiely národných kultúr krajín EÚ. Sú výsledkom historického vývoja a sú formované mnohými faktormi. Správanie človeka každej spoločnosti ovplyvňujú kultúrne dimenzie. V súčasnosti sú často používané Hofstedeho kultúrne dimenzie - vyjadrujú všeobecnú úroveň rozdielov medzi kultúrami jednotlivých krajín. 4 základné dimenzie: vzdialenosť mocenských pozícií, snaha vyhýbať sa neistote, miera individualizmu, miera mužských a ženských hodnôt. Tieto základné dimenzie rozšíril o krátkodobú a dlhodobú časovú orientáciu. Charakteristika jednotlivých dimenzií. Hofstedeho kultúrne dimenzie slúžia ako kritérium segmentácie jednotného európskeho trhu a boli využité pre zistenie podobnosti a odlišnosti medzi spotrebiteľmi jednotlivých krajín EÚ. Z 15 európskych krajín boli vytvorené tri skupiny. Výhody a nevýhody segmentácie podľa kultúrnych dimenzií. Kategória EPC Odborné práce v domácich nekarentovaných časopisoch Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E05 01026-001, OBF - Archív EPC, kópia plného textu Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2005: 1-4
článok
Počet záznamov: 1