Počet záznamov: 1  

Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba

  1. Názov Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba
    Súbežný názovReading literacy and multilingual teaching
    Autorské údajeMária Sztuková
    Autor Sztuková Mária EUBFAJKAJ - Katedra anglického jazyka FAJ
    Zdrojový dokument Lingua Tyrnaviensis 2011 : zborník príspevkov [z medzinárodnej vedeckej konferencie, Trnava 23. 9. 2011]. S. 94-106. - Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2011. ISBN 978-80-8082-495-2
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Systematika 37 - Výchova. Vzdelávanie. Vyučovanie
    Heslá vzdelávanie * gramotnosť * zásoba slovná * výskum * Slovensko * OECD
    AnotáciaNa Slovensku, ale aj v mnohých ďalších krajinách, sa znižuje čitateľská a hovorová gramotnosť (slovná zásoba). Čitateľská gramotnosť ako porozumenie, použitie a uvažovanie o písanom texte je dôležitá z dôvodu dosiahnutia osobných cieľov, rozvoja osobných znalostí a potenciálu a na zaradenie sa do spoločnosti. V niektorých krajinách má tento vývoj veľmi negatívny vplyv na priemernú slovnú zasobu používanú absolventami školy, ktorí potom nie sú schopní naplniť očakávania pre úspešné zaradenie sa na súčasnom pracovnom trhu. Priemerný výsledok testu čitateľskej gramotnosti PISA pre Slovensko bol 2 (skoro 3), čo bol výsledok pod úrovňou priemeru OECD.
    Kategória EPCPublikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE12 01820-003, originál dokumentu

    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.