Počet záznamov: 1
Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it
Názov Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it Preklad názvu Skúsenosti s výrobkom neovplyvňujú kotevný efekt, ale význam kotvy ho zvyšuje Autorské údaje Jozef Bavoľár Autor Bavoľár Jozef Zdrojový dokument Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. Roč. 65, č. 3 (2017), s. 282-293. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2017. ISSN 0013-3035 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Slovenská republika Heslá ceny * Slovensko * výrobky * zákazníci * prieskum ponuky Anotácia Efekt ukotvenia patrí k najviac skúmaným kognitívnym omylom v posudzovaní a jeho prítomnosť bola preukázaná v množstve domén a podmienok. Výskum na vzorke 100 adolescentov na Slovensku vo veku 18 až 18 rokov (62% žien) skúma vplyv relevantnosti kotvy a známosti produktu na ochotu zaplatiť zaň. Výskyt heuristiky ukotvenia a prispôsobenia bol potvrdený aj v slovenských podmienkach. Veľkosť efektu ukotvenia nie je ovplyvnená predchádzajúcou skúsenosťou s produktom, efekt je však väčší pri relevantných kotvách. Ak bola kotvou cena platená inými ľuďmi, efekt ukotvenia bol väčší, ako keď bol kotvou výsledok zjavne irelevantného matematického príkladu. Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Zväzky 2017: 1-5
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 196.1 KB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1