Počet záznamov: 1
New Factors of Consumer Behaviour in the Context of Business Models Used in Retailing During the COVID-19 Era
Názov New Factors of Consumer Behaviour in the Context of Business Models Used in Retailing During the COVID-19 Era Preklad názvu Nové faktory spotrebiteľského správania v kontexte obchodných modelov, používaných v maloobchode počas éry COVID-19 Autorské údaje Pavol Kita, Grzegorz Maciejewski, Marián Čvirik, Veronika Kitová Mazalánová Autor Kita Pavol Spoluautori Maciejewski Grzegorz Čvirik Marián EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Kitová Mazalánová Veronika Zdrojový dokument Forum Scientiae Oeconomia. Vol. 10, no. 3 (2022), pp. 75-92. - Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB. ISSN 2353-4435 DOI 10.23762/FSO_VOL10_NO3_4 Poznámky VEGA 1/0012/22. - Registrovaný: Scopus Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Poľsko Heslá analýza faktorová * modely obchodné * správanie spotrebiteľa * maloobchod * spotreba domácností * koronavírus Anotácia Inovatívne obchodné modely prijaté v nových maloobchodných predajniach sa znásobia a stanú sa dostupnými vo veľmi krátkom čase a vo veľkých počtoch, odzrkadľujúc nový súbor expertov spotrebiteľov na ponuky, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou definovania zmien v ich správaní, keď sa náš svet zmení. Cieľom článku je poukázať na nové faktory ovplyvňujúce súčasné nákupné správanie slovenských domácností počas pandémie COVID-19. Empirický výskum prebiehal od februára do polovice marca 2021; vzorka zahŕňala 534 domácností, kde mal pri nákupe potravín posledné slovo hlavný člen. Faktorová analýza bola použitá na predpovedanie zmien v správaní spotrebiteľov. Získané údaje umožnili výskumníkom vytvoriť model predstavujúci päť nových cieľových trhov. Výsledky empirického prieskumu naznačujú z teoretického hľadiska, že spotrebitelia si v spotrebe osvojili skôr sociálne než finančné praktiky. Príspevok predstavuje praktické príspevky pre maloobchodníkov k formulovaniu nových marketingových stratégií a zohľadňovaniu ich vplyvu v marketingovom mixe spôsobom, ktorý zabezpečuje kontinuitu podnikania a aby ich zamestnanci mohli efektívne zvládať dlhotrvajúcu krízu a budovať trvalú lojalitu zákazníkov v spoločnosti v období po COVID-19. Kategória EPC ADM Registrované v SCOPUS Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E22 00449-001, online
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 221.6 KB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1