- Efficiency Analysis of Elementary Schools in Bratislava – A Two Step …
Počet záznamov: 1  

Efficiency Analysis of Elementary Schools in Bratislava – A Two Step DEA Approach

  1. SYS0300242
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20250710075436.7
    014
      
    $a 001207933000003 $2 WOS
    014
      
    $a 2-s2.0-85191691883 $2 SCOPUS
    017
    70
    $a 10.2478/revecp-2024-0001 $2 DOI
    035
      
    $a 1169473 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20240502a2024łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a PL
    200
    1-
    $a Efficiency Analysis of Elementary Schools in Bratislava – A Two Step DEA Approach $f Oliver Rafaj, Valéria Némethová
    301
      
    $a APVV-19-0263
    321
      
    $a Registrovaný: Web of Science
    321
      
    $a Registrovaný: Scopus
    330
      
    $a Vzdelávanie je kľúčovou oblasťou, na ktorej by malo záležať celej spoločnosti. Meranie efektívnosti vo vzdelávaní je široko diskutovanou akademickou a odbornou témou. Predkladaný článok je zameraný na zisťovanie efektívnosti 57 základných škôl v meste Bratislava. Použili sme dvojkrokový prístup. Okrem merania výstupovej efektívnosti základných škôl prostredníctvom analýzy neparametrickej metódy Data Envelopment Analysis (DEA) s variabilnou návratnosťou škály (VRS) sme vykonali aj regresné analýzy, aby sme preskúmali súvislosť medzi kontextovými premennými a meraným výstupom. efektívnosť. Z analýzy vyplýva, že dosiahnutá výstupná efektívnosť je pozitívne spojená s technickým vybavením škôl, personálom v školách a vznikom (prestížou) škôl v spoločnosti. Zaznamenali sme negatívnu súvislosť s počtom študentov so špeciálnymi potrebami. Naše zistenia môžu poslúžiť vedeniu mesta, keďže môžu do značnej miery ovplyvniť sledované parametre vlastným rozhodnutím.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0300241 $1 011 $a 1804-1663 $1 200 1 $a Národohospodářský obzor $e časopis věnovaný otázkám národohospodářským a sociálněpolitickým $d Review of Economic Perspectives: The Journal of Masaryk University $v Vol. 24, no. 1 (2024), pp. 1-15 $1 210 $a Varšava $c Sciendo $d 2024
    541
    1-
    $a Analýza efektívnosti základných škôl v Bratislave – dvojstupňový prístup DEA
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006263 $a školy základné
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001924 $a efektívnosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0047587 $a Rafaj $b Oliver $p EUBFNHKVR $4 070 $9 50 $f 1989- $T Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja FNH
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0064214 $a Némethová $b Valéria $p EUBFNHKVR $4 070 $9 50 $f 1987- $T Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja FNH
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20240502 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.