Počet záznamov: 1
Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba
Názov Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba Súbežný názov Reading literacy and multilingual teaching Autorské údaje Mária Sztuková Autor Sztuková Mária EUBFAJKAJ - Katedra anglického jazyka FAJ Zdrojový dokument Lingua Tyrnaviensis 2011 : zborník príspevkov [z medzinárodnej vedeckej konferencie, Trnava 23. 9. 2011]. S. 94-106. - Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2011. ISBN 978-80-8082-495-2 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Systematika 37 - Výchova. Vzdelávanie. Vyučovanie Heslá vzdelávanie * gramotnosť * zásoba slovná * výskum * Slovensko * OECD Anotácia Na Slovensku, ale aj v mnohých ďalších krajinách, sa znižuje čitateľská a hovorová gramotnosť (slovná zásoba). Čitateľská gramotnosť ako porozumenie, použitie a uvažovanie o písanom texte je dôležitá z dôvodu dosiahnutia osobných cieľov, rozvoja osobných znalostí a potenciálu a na zaradenie sa do spoločnosti. V niektorých krajinách má tento vývoj veľmi negatívny vplyv na priemernú slovnú zasobu používanú absolventami školy, ktorí potom nie sú schopní naplniť očakávania pre úspešné zaradenie sa na súčasnom pracovnom trhu. Priemerný výsledok testu čitateľskej gramotnosti PISA pre Slovensko bol 2 (skoro 3), čo bol výsledok pod úrovňou priemeru OECD. Kategória EPC Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E12 01820-003, originál dokumentu
článok
Počet záznamov: 1