Počet záznamov: 1
Further Professional On-the-job Training of Employees in the Digital Era
Názov Further Professional On-the-job Training of Employees in the Digital Era Preklad názvu Ďalšie odborné vzdelávanie zamestnancov v digitálnej ére Autorské údaje Silvia Barnová, Małgorzata Duda, Marta Matulčíková, Gabriela Gabrhelová, Tatiana Hrivíková Autor Barnová Silvia Spoluautori Duda Małgorzata Matulčíková Marta EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM Gabrhelová Gabriela Hrivíková Tatiana EUBFAJKIK - Katedra interkultúrnej komunikácie FAJ Zdrojový dokument International Journal of Engineering Pedagogy. Vol. 12, no. 5 (2022), pp. 54-67. - Vienna : International Association of Online Engineering. ISSN 2192-4880 DOI 10.3991/ijep.v12i5.32523 Poznámky VEGA 1/0328/21. - Registrovaný: Web of Science. - Registrovaný: Scopus Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Rakúsko Heslá zamestnanci * digitalizácia * priemysel 4.0 * revolúcia priemyselná * školenie odborné * rozvoj pracovníkov Anotácia Príspevok sa zaoberá potrebami spoločností vytvárať proaktívne politiky odbornej prípravy, ktoré sú kľúčové pre návrh a implementáciu odbornej prípravy na pracovisku. Cieľom je charakterizovať rôzne typy školení na pracovisku a navrhnúť ďalšie zlepšenie s prihliadnutím na analýzu názorov získaných z prieskumu zamestnancov. Implementácia nových technológií a procesov ovplyvňuje zmeny v mnohých činnostiach spoločnosti. Niektoré procesy sa menia, vznikajú nové, iné zanikajú v dôsledku postupnej digitálnej transformácie. Tieto procesy nemusia nevyhnutne viesť k dokončeniu transformáciu do digitálneho prostredia. Každá spoločnosť je jedinečná; preto je špecifická aj jeho digitálna transformácia. Výsledkom je hybridné prostredie spájajúce digitálny a analógový svet, ktoré vedie k nutnosti výberu adekvátnych zamestnancov a formovania ich ďalšieho odborného vzdelávania. Zamestnanci musia na jednej strane preukázať určité kompetencie a skúsenosti potrebné na to, aby bola digitálna transformácia úspešná, na druhej strane musia byť pripravení na nové digitálne technológie a moderné pracovné postupy. Charakterizujeme rozvoj zamestnancov z pohľadu individuálneho a/alebo tímového vzdelávania av tomto zmysle navrhujeme zmeny v ďalšom vzdelávaní. Individuálna forma ďalšieho vzdelávania, v súčasnosti dominantná, má vo firmách dlhoročnú tradíciu. Zároveň je oveľa väčší potenciál v tímovom tréningu, hoci stále prebieha. Výsledky naznačujú, že veľkú pozornosť treba venovať vytváraniu učiacich sa tímov špecifikovaných v závere príspevku a tiež systematickému prístupu k tímovému vzdelávaniu a tréningu. Kategória EPC ADM Registrované v WOS Registrované v SCOPUS Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E22 00487-001, online
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 856.6 KB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1