Počet záznamov: 1  

K jazyku ekonomiky a publicistiky

  1. Názov K jazyku ekonomiky a publicistiky
    Súbežný názovTo the language of economy and publicity
    Autorské údajeLadislav Lapšanský
    Autor Lapšanský Ladislav EUBFAJKRS - Katedra románskych a slovanských jazykov FAJ
    Zdrojový dokument Cudzie jazyky v premenách času 7. : recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie : 11. november 2016, [Bratislava]. S. 32-34 CD-ROM. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2017 / Kvapil Roman ; Dulebová Irina ; Šajgalíková Helena ; Cudzie jazyky v premenách času Medzinárodná vedecká konferencia. ISBN 978-80-225-4388-0
    PoznámkyKEGA 030EU-4/2016
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá jazyk odborný * ekonómia * fondy investičné * publicistika
    AnotáciaJednotlivé podoby odborných ekonomických textov vystupujú na jednej strane v závislosti od informačného objektu a na druhej strane od cieľa správy a jej subjektívneho pôsobenia na príjemcu. Typickou príležitosťou dvojakého zacielenia jazykového komunikátu sú výročné správy alebo prospekty investičných fondov. Obsahujú presné údaje o správe majetku, no zároveň, a to čoraz výraznejšie, viac menej civilné vyjadrenie tejto majetkovej správy. Dochádza v nich k civilným jazykovým interferenciám, ktoré sú súčasťou odkazu drobným investujúcim do fondov.
    Báza dátČLÁNKY

    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.