Počet záznamov: 1  

The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats

  1. SYS0298847
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240502084009.9
    014
      
    $a 001131808300023 $2 WOS
    035
      
    $a 1128169 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20240126a2023łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a LT
    200
    1-
    $a The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats $f Antonín Korauš, Peter Gallo, Bohuslava Mihalčová, Michal Pružinský, Lucia Kurilovská
    301
      
    $a ITMS 2014+:314011CDW7
    321
      
    $a Registrovaný: Web of Science
    330
      
    $a Príspevok je venovaný problematike hybridných hrozieb v súvislosti s dosiahnutým stupňom vzdelania. Hybridné hrozby predstavujú koordinované aktivity, ktorými sa rôzne záujmové skupiny snažia ovplyvňovať ľudí v iných oblastiach. Subjektmi výskumu sú respondenti rozdelení podľa stupňa vzdelania. Údaje pre výskum sme zbierali dotazníkovou metódou. Štúdia bola založená na vopred stanovených hypotézach, následne overených štatistickými testami. Výskum bol realizovaný so 157 respondentmi. Výsledky výskumu ukazujú, že úroveň vzdelania ovplyvňuje znalosť konceptu hybridných hrozieb. Tento záver potvrdzuje overená hypotéza, ktorej výsledok je na úrovni hodnoty p = 0,0482. Druhá hypotéza dokazuje nebezpečenstvo hybridných hrozieb a ich vzťah k dosiahnutému vzdelaniu, vypočítané na úrovni p=0,0334. Výskum sa zameral aj na oblasť týkajúcu sa zdieľania informácií a ich následného overovania. Hypotéza, zameraná na overenie informácií z viacerých zdrojov, nepotvrdila rozdiely medzi vysokoškolsky vzdelanými respondentmi a respondentmi so stredoškolským vzdelaním. Overená hypotéza predstavovala úroveň hodnoty p = 0,039. Na elimináciu hybridných hrozieb by sa využívali účinné a efektívne opatrenia na zamedzenie šírenia negatívnych dopadov na spoločnosť. V tejto súvislosti bola stanovená hypotéza na skúmanie rozdielov medzi dosiahnutým vzdelaním a metódy ochrany pred hybridnými hrozbami. Výsledok overenej hypotézy na úrovni p = 0,04 potvrdzuje rozdiely medzi úrovňou vzdelania. Ukazuje, že ľudia s vyšším vzdelaním považujú za efektívny vzdelávací proces na ochranu pred dezinformáciami v porovnaní s ľuďmi so stredoškolským vzdelaním, ktorí uprednostňujú represívne opatrenia a rôzne formy kontroly zo strany vlády.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0252918 $1 011 $a 2345-0282 $1 200 1 $a Entrepreneurship and Sustainability Issues $b elektronický zdroj $e Peer-reviewed Scientific Journal $v Vol. 11, no. 2 (2023), pp. 516-528 $1 210 $a Vilnius $c <The> General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania
    541
    1-
    $a Vplyv vzdelávania na problematiku hybridných hrozieb
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0082890 $a dezinformácie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007246 $a vzdelanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001857 $a dotazníky
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007184 $a výskum
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*p0020990 $a Korauš $b Antonín $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0083707 $a Gallo $b Peter $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*p0049046 $a Mihalčová $b Bohuslava $f 1963- $p EUBPHFKEM $4 070 $9 20 $T Katedra ekonómie a manažmentu PHF
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0013522 $a Pružinský $b Michal $f 1952- $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0036934 $a Kurilovská $b Lucia $4 070 $9 20
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20240126 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.