Počet záznamov: 1
Hotellingov model v priestorovej konkurencii (graficky a analyticky)
Názov Hotellingov model v priestorovej konkurencii (graficky a analyticky) Súbežný názov Hotelling's Model in Spatial Competition Graphically and Analytically Autorské údaje Allan Jose Sequeira Lopez Autor Sequeira Lopez Allan Jose EUBFAJKRS - Katedra románskych a slovanských jazykov FAJ Zdrojový dokument Viackriteriálne modely teórie hier v ekonómii a politológii: vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č.1/0427/20 : zborník z workshopu. S. 19-29. - Bratislava : Vydavateľstvo Letra Edu, 2022 / Gežík Pavel ; Kuncová Martina ; Jánošová Miroslava ; Viackriteriálne modely teórie hier v ekonómii a politológii Vedecký workshop. ISBN 978-80-974443-4-1 Poznámky VEGA 1/0427/20 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Heslá priestor * konkurencia * rovnováha * modelovanie * firmy Anotácia Ekonóm Harold Hotelling navrhol v roku 1929 priestorový model polohy firmy , ktorý následne dosiahol veľkú popularitu. V tomto modeli spoločnosť Hotelling predstavovala situáciu, v ktorej sa dve spoločnosti predávajúce homogénny produkt za danú cenu museli rozhodnúť, kde sa umiestnia pozdĺž lineárneho mesta, ktorého dĺžka môže byť normalizovaná bez straty všeobecnosti na jednotu. Predpokladá sa tiež, že spotrebitelia sú v ňom rovnomerne rozdelení a majú jednotkové požiadavky (rozhodujú sa, od ktorej spoločnosti kupujú jednu jednotku tovaru). Spotrebiteľom vznikajú náklady na dopravu alebo cestovanie, takže budú nakupovať od najbližšej spoločnosti. V tomto článku robíme krátku grafickú a analytickú analýzu rovnováhy v priestorovom modeli Hotellinga. Kategória EPC Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E22 00727-005, kópia plného textu
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 1.2 MB z IP adresy SEK po prihlásení článok
Počet záznamov: 1