Počet záznamov: 1  

International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy

  1. SYS0298374
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240502084007.3
    014
      
    $a 2-s2.0-85182888979 $2 SCOPUS
    017
    70
    $a 10.21511/im.19(4).2023.24 $2 DOI
    035
      
    $a 1121745 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20240117a2023łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a UA
    200
    1-
    $a International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy $f Inna Tiutiunyk, Viktoriia Taranenko, Oleksiy Mazurenko, Artem Artiukhov, Yuliia Yehorova
    301
      
    $a No. 09I03-03-V01-00042
    321
      
    $a Registrovaný: Scopus
    330
      
    $a V podmienkach trvalého odlivu kapitálu a registrácie podnikania rezidentmi v iných jurisdikciách je naliehavá otázka rozvoja marketingových stratégií krajiny pre podnikanie a identifikácie najefektívnejších mechanizmov na zvýšenie medzinárodnej daňovej atraktivity. Predpokladom týchto procesov by malo byť určenie úrovne medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti s následnou identifikáciou najvýznamnejších faktorov jej rastu. Cieľom štúdie je posúdiť úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako prvku marketingových stratégií Ukrajiny a niektorých krajín EÚ v rokoch 2011–2021. Metodickými nástrojmi sú korelačno-regresná analýza, Fisherova metóda a metóda multiplikatívnej konvolúcie. Príspevok hodnotí úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako komplexný ukazovateľ, ktorý zohľadňuje procesné, inštitucionálne, morálno-etické a ekonomické zložky. Z výpočtov vyplynulo, že najkonkurencieschopnejšie sú daňové systémy Estónska, Lotyšska, Litvy, Chorvátska, Fínska, Českej republiky a Maďarska. Na základe hierarchického a nehierarchického (metóda k-means) zhlukovania boli identifikované 3 zhluky regiónov. Pre každú z nich boli na základe analýzy znakov konštrukcie daňového systému a porovnania hraničných a priemerných hodnôt sformované kritériá na identifikáciu konkurenčných krajín a krajín so spoločnými vývojovými trendmi. To umožňuje určiť najefektívnejšie mechanizmy realizácie marketingových stratégií reformujúcich daňovú politiku z pohľadu zvyšovania jej medzinárodnej daňovej atraktivity.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0298360 $1 011 $a 1814-2427 $1 011 $a 1816-6326 $1 200 1 $a Innovative Marketing $v Vol. 19, no. 4 (2023), pp. 297-309 $1 210 $a Sumy $c LLC CPC Business Perspectives
    541
    1-
    $a Medzinárodná daňová súťaž ako prvok marketingovej stratégie krajiny ​
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001573 $a dane
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001955 $a ekonomika tieňová
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005427 $a riadenie strategické
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006034 $a stratégia marketingová
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0090367 $a Tiutiunyk $b Inna $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0090391 $a Taranenko $b Viktoriia $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0090388 $a Mazurenko $b Oleksiy $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0087387 $a Artiukhov $b Artem $f 1983- $p EUBOBFVIO $4 070 $9 20 $T Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0086965 $a Yehorova $b Yuliia $p EUBOBFVIO $4 070 $9 20 $f 1978- $T Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20240117 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.