Počet záznamov: 1
Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská
Názov Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská Súbežný názov Legal Regulation of Sexism in Advertising – Legal Basis Autorské údaje Ľubomír Zlocha Autor Zlocha Ľubomír Zdrojový dokument Právny obzor : teoretický časopis pre otázky štátu a práva. Roč. 106, č. 2 (2023), s. 99-115. - Bratislava : Ústav štátu a práva SAV, 2023. ISSN 0032-6984 DOI 10.31577/pravnyobzor.2023.2.02 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Heslá morálka * regulácia * reklama * diskriminácia * práva ľudské * ženy Anotácia Predkladaný príspevok sa zaoberá reguláciou sexizmu v reklame najmä z pohľadu verejnoprávnej regulácie. V úvode autor rozoberá všeobecné definície. Predtým, ako autor pristúpil k rozboru sexistických prvkov v reklamnej praxi, definoval ústavné ukotvenie ochrany reklamy ako takej, keďže spočiatku sa viedli rôzne polemiky o tom, či je vôbec možné považovať reklamu za prostriedok slobody prejavu. Primárnym účelom článku je vymedziť rozsah právnej úpravy sexizmu v reklame a spôsob aplikácie aktuálne platnej právnej úpravy slovenskými orgánmi verejnej moci a súdmi. Autor poukazuje na judikatúru zahraničných súdov a Európskeho súdu pre ľudské práva. Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2023: 2
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 344.5 KB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1