Počet záznamov: 1  

Kam pôjdeme „flexiť“? Správanie tínedžerov v nákupných centrách v Bratislave

  1. Názov Kam pôjdeme „flexiť“? Správanie tínedžerov v nákupných centrách v Bratislave
    Preklad názvuWhere Are We Going to ʽFlexʼ? Behavior of Teenagers in Shopping Centers in Bratislava
    Autorské údajeKatarína Danielová ...[et al.]
    Autor Danielová Katarína
    Zdrojový dokument Sociológia : časopis pre otázky sociológie. Roč. 56, č. 1 (2024), s. 57-81. - Bratislava : Sociologický ústav SAV, 2024. ISSN 0049-1225
    DOI https://doi.org/10.31577/sociologia.2024.56.1.3
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá generácie * centrá nákupné * aktivita spoločenská * čas voľný * mestá * výskum aplikovaný * sociometria
    AnotáciaSúčasná generácia tínedžerov na Slovensku sa narodila do sveta nákupných centier, ktoré sa stali neoddeliteľnou súčasťou ich životného štýlu. V príspevku hodnotíme vnímanie tínedžerov od 13 do 19 rokov, ktorí nakupujú a trávia svoj voľný čas v nákupných centrách v Bratislave. Analýza poukazuje na skutočnosť, že nákupné centrá sú vhodným miestom na socializáciu a stretávanie sa s priateľmi a rovesníkmi. Zistili sme štatisticky významný vzťah medzi motiváciou tínedžerov tráviť voľný čas v nákupnom centre a ich demografickými, sociálnymi a ekonomickými charakteristikami. Nakupovanie v nákupných centrách je pre nich často nepodstatné. Ich prvoradým záujmom je socializácia s priateľmi. Výsledky výskumu ukazujú, že podiel mestských tínedžerov, ktorí trávia voľný čas v nákupných centrách, je takmer 90 % a približne 60 % z nich trávi veľmi rado svoj voľný čas v nákupných centrách.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2024: 1

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF1.6 MBz IP adresy SEK po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.