Počet záznamov: 1
Uplatnenie zhlukovej analýzy v procese trhovej segmentácie
Názov Uplatnenie zhlukovej analýzy v procese trhovej segmentácie Preklad názvu Cluster analysis application in the process of market segmentation Autorské údaje Pavol Kráľ Autor Kráľ Pavol Zdrojový dokument MANEKO : manažment a ekonomika podniku = journal of corporate management and economics. Roč. 5, č. 2 (2013), s. 233-243. - Bratislava : Ústav manažmentu STU v Bratislave, 2013. ISSN 1338-5127 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Systematika 519.2 - Pravdepodobnosť a matematická štatistika Heslá klaster * analýza zhluková * segmentácia trhu Anotácia Zhluková analýza je považovaná za nástroj umožňujúci identifikovať kategórie (zhluky) na základe stanovenej premennej veličiny alebo viacerých premenných veličín. Primárnym cieľom zhlukovej analýzy je zaradiť objekty (štatistické jednotky) do zhlukov, tak, aby dva objekty jedného zhluku si boli viac podobné ako dva objekty z rozdielnych zhlukov, čím sa dosiahne redukcia údajov. Uplatňuje sa v situáciách, kedy objekty vykazujú prirodzenú snahu sa zoskupovať. Zhluková analýza nemá preddefinované triedy, údaje sú zhlukované na základe podobností medzi sebou. Zhlukovanie, t.j. segmentácia údajov je chápaná ako zoskupovanie objektov do tried (zhlukov, clusterov). Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Čísla 2013: 2
článok
Počet záznamov: 1