Počet záznamov: 1
Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education
Názov Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education Preklad názvu Náročné príklady múdreho využívania počítačových nástrojov pre udržateľnosť vedomostí a rozvoj aktívnych a inovatívnych metód v STEAM a matematickom vzdelávaní Autorské údaje Péter Körtesi, Zsolt Simonka, Zsuzsanna Katalin Szabo, Ján Gunčaga, Ramona Neag Autor Körtesi Péter Spoluautori Simonka Zsolt EUBFHIKMA - Katedra matematiky a aktuárstva FHI Katalin Szabo Zsuzsanna Gunčaga Ján Neag Ramona Zdrojový dokument Sustainability : [International Journal of Environmental, Cultural, Economic and Social Sustainability]. Vol. 14, no. 20 (2022), pp. 1-23. - Basel : MDPI. ISSN 2071-1050 DOI 10.3390/su142012991 Poznámky KEGA 026UK-4/2022. - Registrovaný: Scopus Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu angličtina Krajina vydania Švajčiarsko Heslá technológie informačné * technológie komunikačné * vzdelávanie * didaktika * matematika * integrácia * udržateľnosť Anotácia Rýchle zmeny v informačných a komunikačných technológiách (IKT), zvyšujúca sa dostupnosť výpočtového výkonu a zložitosť matematického softvéru si vyžadujú radikálne prehodnotenie vedy, techniky, inžinierstva, umenia a matematiky (STEAM), ako aj matematického vzdelávania. Pri prechode do učební založených na technológiách je neustále používanie vzdelávacieho softvéru požiadavkou pre trvalo udržateľné STEAM a matematické vzdelávanie. Tento softvér podporuje vzdelávacie prostredie umožňujúce spoluprácu a akcie, rozvíja zručnosti 21. storočia a podporuje prijatie aktívnych a inovatívnych metodológií. Tento článok sa zameriava na učenie a vyučovanie matematiky a analyzuje úlohu a užitočnosť nástrojov IKT vo vzdelávaní, ako sú systémy počítačovej algebry (CAS) a systémy dynamickej geometrie (DGS) pri implementácii aktívnych a inovatívnych vyučovacích metodológií súvisiacich s udržateľným vzdelávaním STEAM. Podobne zdôrazňuje nevyhnutnosť, aby študenti mali rozsiahle znalosti z matematickej teórie, čo je základný prínos na zabezpečenie spoľahlivého a efektívneho používania matematického softvéru. Cieľom tejto štúdie je prostredníctvom praktického experimentu poukázať na to, že zmiešaná vyučovacia metóda môže výrazne zlepšiť udržateľnosť vedomostí z matematiky. Poskytuje rôzne solídne príklady aplikácií CAS a DGS na zdôraznenie ich použitia založeného na matematickom pozadí, aby študenti mohli identifikovať, kedy je počítačové riešenie nespoľahlivé. Štúdia zdôrazňuje, že správne používanie CAS a DGS je účinnou metódou na prehĺbenie nášho chápania matematických pojmov a riešenia úloh v predmetoch STEAM a aplikáciách v reálnom živote. Cieľom tohto dokumentu je upriamiť našu pozornosť na správne a inteligentné používanie počítačových nástrojov, najmä symbolických kalkulačiek, ako sú CAS a DGS, bez poskytnutia hĺbkovej analýzy výziev týchto technológií. Kategória EPC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch Registrované v WOS Registrované v SCOPUS Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E23 00016-001, online
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 10.1 MB verejne dostupné článok
Počet záznamov: 1