- Finančné pomerové ukazovatele v polygrafickom priemysle na Slovensku
Počet záznamov: 1  

Finančné pomerové ukazovatele v polygrafickom priemysle na Slovensku

  1. Názov Finančné pomerové ukazovatele v polygrafickom priemysle na Slovensku
    Súbežný názovFinancial Ratios in the Printing Industry in Slovakia
    Autorské údajeMonika Soľavová, Vladimír Bolek
    Autor Soľavová Monika EUBFPMKIM - Katedra informačného manažmentu FPM
    Spoluautori Bolek Vladimír EUBFPMKIM - Katedra informačného manažmentu FPM
    Zdrojový dokument Trendy a výzvy rodinného podnikania a nástupníctva I. : zborník vedeckých statí - Proceedings of Scientific Articles. S. 120-133. - Bratislava : [Fakulta podnikového manažmentu EU], 2024 / Hajduová Zuzana ; Markovič Peter ; Hampel Katarzyna ; Bobenič Hintošová Aneta ; Konečný Michal. ISBN 978-80-225-5153-3
    PoznámkyVEGA 1/0662/23 (50%). - VEGA 1/0520/24 (50%)
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Heslá analýza finančná * ukazovatele finančné * ukazovatele pomerové * priemysel polygrafický * tlač * konkurencieschopnosť * udržateľnosť * likvidita * rentabilita * výkonnosť * zákazníci
    AnotáciaV polygrafickom priemysle sú finančné analýzy a stratégie kľúčovým prvkom pre udržanie konkurencieschopnosti priemyselného odvetvia a zabezpečenie jeho udržateľnosti v hospodárskom konkurenčnom prostredí. Kontrola a optimalizácia prevádzkových nákladov významne vplývajú na ziskovosť. Inovačná činnosť zvyšuje efektivitu a znižuje náklady na tlač. Rozšírenie spektra tlačových služieb a produktov je pre zákazníkov lákavé a súčasne neobmedzuje polygrafické spoločnosti na závislosť od jedného trhového segmentu. Zákazníci kladne hodnotia vynikajúci zákaznícky servis, čo vedie k opakovaným obchodom a pre firmy vytvára dôležité referencie. Polygrafické spoločnosti používajú rôzne cenové stratégie, propagačné ceny, objemové ceny a pod., aby zvýšili svoje zisky a udržali si trhový podiel. Pre rast podnikov a každodennú prevádzku je nevyhnutné udržať si dostatočný hotovostný tok a prístup k financovaniu. Stratégie by teda mali byť prispôsobené špecifickým cieľom a potrebám spoločností, aby sa dosiahol maximálny úspech v konkurenčnom a v súčasnosti digitalizovanom prostredí polygrafického priemyslu. Dôležité je identifikovať aktuálne postavenie na trhu a oblasti pre zlepšenie. V príspevku sú analyzované a prezentované finančné pomerové ukazovatele, ktoré poskytujú informácie o likvidite, aktivite, zadlženosti, rentabilite a výkonnosti v polygrafickom priemysle na Slovensku.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE24 00289-008, kópia plného textu

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    PDF zabezpečené418.9 KBdostupné po prihlásení
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.