- Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe
Počet záznamov: 1  

Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe

  1. SYS0310783
    LBL
      
    $$$$$naa$$22$$$$$$$$450$
    005
      
    20250612134249.3
    035
      
    $a 1385066 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20250612dłłłłłłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a slo $d slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe $f Roman Žlebek, Katarína Remeňová
    330
      
    $a V praxi dochádza často k prijatiu predpokladu, že zákazník sa rozhoduje pri obstarávaní tovarov alebo služieb racionálne, teda berie do úvahy všetky dostupné možnosti, posudzuje alternatívy a úžitok z nich získaný, a následne ich dáva do súvislostí s akceptovateľnou cenou za danú alternatívu. Výskum však už dlhšie poukazuje na to, že do rozhodovania spotrebiteľa vstupuje vysoké množstvo faktorov, a v reálnej situácii dochádza skôr k obmedzenej racionalite, teda že spotrebiteľ sa rozhoduje na základe svojich informácií a znalostí v okamihu realizácie nákupu. Klasický prístup mikroekonómie k racionálnemu rozhodovaniu tak síce plne nereflektuje rozhodovanie spotrebiteľa v praxi, avšak v súčasnej dobe dochádza k jeho postupnému približovaniu ku kognitívnej psychológii a behaviorálnej ekonómi, čo vedie k vytváraniu prístupov a modelov, ktoré dokážu lepšie zohľadniť, že spotrebiteľ sa nerozhoduje vždy na základe racionálnej analýzy, čo potvrdzujú aj empirické výskumy v tejto oblasti. V prieniku racionálneho rozhodovania a behaviorálnej ekonómie sa naskytá otázka ohľadom využitia hodnotovo orientovaného prístupu v cenotvorbe ako superiórneho prístupu z pohľadu maximalizácie hodnoty vnímanej spotrebiteľmi, a tak maximalizácie zisku, s prihliadnutím na obmedzenú racionalitu rozhodovania spotrebiteľov.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0310739 $1 010 $a 978-80-225-5228-8 $1 200 1 $a Trendy a výzvy rodinného podnikania a nástupníctva III. $d Trends and Challenges of Family Business and Succession III. : Selected Management Problems : Proceedings of Scientific Articles $e vybrané manažérske problémy : zborník vedeckých statí $f editori / Editors: Zuzana Hajduová, Peter Markovič $g recenzenti / Reviewers: Katarzyna Hampel, Aneta Bobenič Hintošová, Benjamin Beug $v S. 82-89 $1 210 $a Bratislava $c [Fakulta podnikového manažmentu EU] $d 2025 $1 215 $a 113 s. [7,20 AH] $1 702 1 $3 eu_un_auth*0016486 $a Hajduová $b Zuzana $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*p0049012 $a Markovič $b Peter $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0087160 $a Hampel $b Katarzyna $4 675 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0014519 $a Bobenič Hintošová $b Aneta $4 675 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0037107 $a Beug $b Benjamin $4 675
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005502 $a rozhodovanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003604 $a nákup
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0010592 $a racionalita
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007368 $a zákazníci
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005924 $a správanie spotrebiteľa
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001376 $a ceny
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0048951 $a ekonómia behaviorálna
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0055465 $a Žlebek $b Roman $p EUBFPMKPM $4 070 $9 90 $f 1990- $q E $T Katedra manažmentu FPM
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0012191 $a Remeňová $b Katarína $p EUBFPMKPM $4 070 $9 10 $f 1982- $T Katedra manažmentu FPM
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20250612 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.