Počet záznamov: 1
Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe
SYS 0310783 LBL $$$$$naa$$22$$$$$$$$450$ 005 20250612134249.3 035 $a 1385066 $2 CREPC2 100 $a 20250612dłłłłłłłłm--y0sloc0103----ba 101 0-
$a slo $d slo 102 $a SK 200 1-
$a Racionálne rozhodovanie v hodnotovo orientovanom prístupe k cenotvorbe $f Roman Žlebek, Katarína Remeňová 330 $a V praxi dochádza často k prijatiu predpokladu, že zákazník sa rozhoduje pri obstarávaní tovarov alebo služieb racionálne, teda berie do úvahy všetky dostupné možnosti, posudzuje alternatívy a úžitok z nich získaný, a následne ich dáva do súvislostí s akceptovateľnou cenou za danú alternatívu. Výskum však už dlhšie poukazuje na to, že do rozhodovania spotrebiteľa vstupuje vysoké množstvo faktorov, a v reálnej situácii dochádza skôr k obmedzenej racionalite, teda že spotrebiteľ sa rozhoduje na základe svojich informácií a znalostí v okamihu realizácie nákupu. Klasický prístup mikroekonómie k racionálnemu rozhodovaniu tak síce plne nereflektuje rozhodovanie spotrebiteľa v praxi, avšak v súčasnej dobe dochádza k jeho postupnému približovaniu ku kognitívnej psychológii a behaviorálnej ekonómi, čo vedie k vytváraniu prístupov a modelov, ktoré dokážu lepšie zohľadniť, že spotrebiteľ sa nerozhoduje vždy na základe racionálnej analýzy, čo potvrdzujú aj empirické výskumy v tejto oblasti. V prieniku racionálneho rozhodovania a behaviorálnej ekonómie sa naskytá otázka ohľadom využitia hodnotovo orientovaného prístupu v cenotvorbe ako superiórneho prístupu z pohľadu maximalizácie hodnoty vnímanej spotrebiteľmi, a tak maximalizácie zisku, s prihliadnutím na obmedzenú racionalitu rozhodovania spotrebiteľov. 463 -1
$1 001 eu_un_cat*0310739 $1 010 $a 978-80-225-5228-8 $1 200 1 $a Trendy a výzvy rodinného podnikania a nástupníctva III. $d Trends and Challenges of Family Business and Succession III. : Selected Management Problems : Proceedings of Scientific Articles $e vybrané manažérske problémy : zborník vedeckých statí $f editori / Editors: Zuzana Hajduová, Peter Markovič $g recenzenti / Reviewers: Katarzyna Hampel, Aneta Bobenič Hintošová, Benjamin Beug $v S. 82-89 $1 210 $a Bratislava $c [Fakulta podnikového manažmentu EU] $d 2025 $1 215 $a 113 s. [7,20 AH] $1 702 1 $3 eu_un_auth*0016486 $a Hajduová $b Zuzana $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*p0049012 $a Markovič $b Peter $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0087160 $a Hampel $b Katarzyna $4 675 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0014519 $a Bobenič Hintošová $b Aneta $4 675 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0037107 $a Beug $b Benjamin $4 675 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005502 $a rozhodovanie 610 1-
$9 eu_un_auth*h0003604 $a nákup 610 1-
$9 eu_un_auth*0010592 $a racionalita 610 1-
$9 eu_un_auth*h0007368 $a zákazníci 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005924 $a správanie spotrebiteľa 610 1-
$9 eu_un_auth*h0001376 $a ceny 610 1-
$9 eu_un_auth*0048951 $a ekonómia behaviorálna 700 -1
$3 eu_un_auth*0055465 $a Žlebek $b Roman $p EUBFPMKPM $4 070 $9 90 $f 1990- $q E $T Katedra manažmentu FPM 701 -1
$3 eu_un_auth*0012191 $a Remeňová $b Katarína $p EUBFPMKPM $4 070 $9 10 $f 1982- $T Katedra manažmentu FPM 801 -0
$a SK $b BA004 $c 20250612 $g AACR2 T85 $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1