Počet záznamov: 1
Hlavné smery v teórii firmy a ich význam pre transformáciu česko-slovenských podnikov.
Názov Hlavné smery v teórii firmy a ich význam pre transformáciu česko-slovenských podnikov. Autorské údaje M. Šestáková Autor Šestáková M. Zdrojový dokument Ekonomický časopis. Roč. 39, č. 10-11 (1991), s. 712-729 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania [CS] Systematika 334 - Formy organizácií a spolupráce v hospodárstve Heslá teória firmy * pracovníci vedúci * vlastníctvo * náklady * hospodárstvo trhové * politika podniková * neoklasicizmus * firmy Anotácia Neoklasická koncepcia firmy, jej úloha pri formovaní predstáv o transformácii podnikov centrálne plánovanej ekonomiky na trhové subjekty. Úloha formovania cieľov podniku v behavioristickej teórii firmy. Vzťah medzi vlastíkmi a manažérmi (Agency theory). Možnosti uplatnenia teórie transakčných nákladov pri analýze správania podnikov v období prechodu k trhovej ekonomike. Báza dát ČLÁNKY
článok
Počet záznamov: 1