Počet záznamov: 1
Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva..
Názov Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva.. Preklad názvu Ecoliteracy and Sustainability – New Visions of Reality and Challenges to Education Reform Autorské údaje Eva Pechočiaková, Tomáš Pechočiak Autor Pechočiaková Eva Spoluautori Pechočiak Tomáš Zdrojový dokument ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. Roč. 30, č. 2 (2019), s. 4-15. - Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2019. ISSN 1335-5864 Druh dokumentu rozpis článkov z periodík Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Heslá rozvoj trvalo udržateľný * gramotnosť * politika ekologická * politika vzdelávania * univerzity Anotácia Pojmy „trvalo udržateľný rozvoj“, resp. „udržateľnosť“ sa už v súčasnosti skloňujú aj v rezorte školstva a postupne sa implementujú do vzdelávania. Povinnosťou tejto i budúcej generácie je reštrukturalizovať spoločnosť na udržateľnú a zabezpečovať udržateľný život na Zemi. To si, vyžaduje okrem iného posilňovať ekogramotnosť jej členov. Ekogramotnosť a udržateľnosť sú prezentované ako nové vízie reality a súčasné koncepty, ktoré si vynútila nová situácia vo svete, ohrozenie súčasného i budúceho rozvoja človeka, kultúry, civilizácie. Oba koncepty sa spájajú s procesom vzdelávania a vyzývajú k reforme školstva v zmysle smerovania k trvalej udržateľnosti, ktorá sa bude opierať o načrtnuté formy proprírodne orientovaného vzdelávania zameraného na podporu udržateľnosti a posilňovanie ekogramotnosti. Báza dát ČLÁNKY Odkazy PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Zväzky 2019: 1-4
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu Plný text PDF 366.9 KB z IP adresy SEK po prihlásení článok
Počet záznamov: 1