Počet záznamov: 1
Cross-cultural Segmentation: Hierarchical Clustering Analysis Using Hofstede's Cultural Model
SYS 0290164 LBL $$$$$naa$$22$$$$$$$$450$ 005 20240502083937.0 017 70
$a 10.5817/CZ.MUNI.P280-0197-2022-24 $2 DOI 035 $a 1013417 $2 CREPC2 100 $a 20230119d2022łłłłm--y0sloc0103----ba 101 0-
$a eng $d eng 102 $a CZ 200 1-
$a Cross-cultural Segmentation: Hierarchical Clustering Analysis Using Hofstede's Cultural Model $f Peter Štetka, Nora Grisáková 301 $a VEGA 1/0646/20 330 $a Cieľom článku je identifikovať špecifické kultúrne segmenty, t. j. klastre v rámci globálneho trhu, ktoré by sa dali z pohľadu marketérov definovať ako zóna kultúrnej homogenity, čo umožňuje marketérom vytvoriť a aplikovať jednotný marketingový program pre každý segment zvlášť, pričom sa využijú silné stránky lokalizácie a zároveň sa zachová primeraná úroveň globálneho prístupu, t. j. optimalizovaná glokalizácia. Segmentácia prezentovaná v článku bola vykonaná pomocou hierarchickej zhlukovej analýzy, pričom ako segmentačná premenná (základne) boli použité Hofstedeho kultúrne dimenzie, t. j. mocenská vzdialenosť, individualizmus, vyhýbanie sa neistote, maskulinita, dlhodobá orientácia a zhovievavosť. Pomocou štatistických mier straty informácií bolo vytvorených a opísaných šesť segmentov. Na účely opisu boli použité základne, keďže deskriptory boli z tohto výskumu vynechané, čím sa vytvorili univerzálne základy pre budúci výskum a umožnili sa budúce spresnenia týchto zistení. 463 -1
$1 001 eu_un_cat*0289673 $1 010 $a 978-80-280-0197-1 $1 010 $a 978-80-280-0197-1 $1 200 1 $a Sustainable Business Development Perspectives 2022 $b elektronický zdroj $e Proceedings of Scientific Papers $f Helena Majdúchová et al. $g Reviewers: Ľudomír Šlahor, Darina Saxunová $v Pp. 262-277 $1 210 $a Brno $c Masaryk University Press $d 2022 $1 215 $a 318 s. [18,96 AH] $1 702 1 $3 eu_un_auth*0076649 $a Kmety Barteková $b Mária $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0003734 $a Hrušovská $b Dana $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0079759 $a Trúchliková $b Mária $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0076814 $a Raková $b Monika $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*p0056362 $a Šlahor $b Ľudomír $4 675 $1 702 1 $3 eu_un_auth*p0048706 $a Saxunová $b Darina $4 675 541 1-
$a Medzikultúrna segmentácia: hierarchická klastrová analýza s využitím Hofstedeho kultúrneho modelu 610 1-
$9 eu_un_auth*h0006034 $a stratégia marketingová 610 1-
$9 eu_un_auth*h0003627 $a nástroje marketingové 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005650 $a segmentácia trhu 610 1-
$9 eu_un_auth*h0003215 $a marketing globálny 610 1-
$9 eu_un_auth*h0003457 $a modely trhu 610 1-
$9 eu_un_auth*0080874 $a modely obchodné 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005924 $a správanie spotrebiteľa 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005197 $a psychológia reklamy 610 1-
$9 eu_un_auth*0073335 $a rozdiely kultúrne 610 1-
$9 eu_un_auth*h0001108 $a analýza zhluková 700 -1
$3 eu_un_auth*0025179 $a Štetka $b Peter $p EUBFPMKPO $4 070 $9 50 $f 1986- $T Katedra podnikovohospodárska FPM 701 -1
$3 eu_un_auth*0037122 $a Grisáková $b Nora $p EUBFPMKPO $4 070 $9 50 $f 1978- $T Katedra podnikovohospodárska FPM 801 -0
$a SK $b BA004 $c 20230119 $g AACR2 T85 $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1