Počet záznamov: 1  

Cross-cultural Segmentation: Hierarchical Clustering Analysis Using Hofstede's Cultural Model

  1. SYS0290164
    LBL
      
    $$$$$naa$$22$$$$$$$$450$
    005
      
    20240502083937.0
    017
    70
    $a 10.5817/CZ.MUNI.P280-0197-2022-24 $2 DOI
    035
      
    $a 1013417 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20230119d2022łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Cross-cultural Segmentation: Hierarchical Clustering Analysis Using Hofstede's Cultural Model $f Peter Štetka, Nora Grisáková
    301
      
    $a VEGA 1/0646/20
    330
      
    $a Cieľom článku je identifikovať špecifické kultúrne segmenty, t. j. klastre v rámci globálneho trhu, ktoré by sa dali z pohľadu marketérov definovať ako zóna kultúrnej homogenity, čo umožňuje marketérom vytvoriť a aplikovať jednotný marketingový program pre každý segment zvlášť, pričom sa využijú silné stránky lokalizácie a zároveň sa zachová primeraná úroveň globálneho prístupu, t. j. optimalizovaná glokalizácia. Segmentácia prezentovaná v článku bola vykonaná pomocou hierarchickej zhlukovej analýzy, pričom ako segmentačná premenná (základne) boli použité Hofstedeho kultúrne dimenzie, t. j. mocenská vzdialenosť, individualizmus, vyhýbanie sa neistote, maskulinita, dlhodobá orientácia a zhovievavosť. Pomocou štatistických mier straty informácií bolo vytvorených a opísaných šesť segmentov. Na účely opisu boli použité základne, keďže deskriptory boli z tohto výskumu vynechané, čím sa vytvorili univerzálne základy pre budúci výskum a umožnili sa budúce spresnenia týchto zistení.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0289673 $1 010 $a 978-80-280-0197-1 $1 010 $a 978-80-280-0197-1 $1 200 1 $a Sustainable Business Development Perspectives 2022 $b elektronický zdroj $e Proceedings of Scientific Papers $f Helena Majdúchová et al. $g Reviewers: Ľudomír Šlahor, Darina Saxunová $v Pp. 262-277 $1 210 $a Brno $c Masaryk University Press $d 2022 $1 215 $a 318 s. [18,96 AH] $1 702 1 $3 eu_un_auth*0076649 $a Kmety Barteková $b Mária $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0003734 $a Hrušovská $b Dana $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0079759 $a Trúchliková $b Mária $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0076814 $a Raková $b Monika $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*p0056362 $a Šlahor $b Ľudomír $4 675 $1 702 1 $3 eu_un_auth*p0048706 $a Saxunová $b Darina $4 675
    541
    1-
    $a Medzikultúrna segmentácia: hierarchická klastrová analýza s využitím Hofstedeho kultúrneho modelu
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006034 $a stratégia marketingová
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003627 $a nástroje marketingové
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005650 $a segmentácia trhu
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003215 $a marketing globálny
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003457 $a modely trhu
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0080874 $a modely obchodné
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005924 $a správanie spotrebiteľa
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005197 $a psychológia reklamy
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0073335 $a rozdiely kultúrne
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001108 $a analýza zhluková
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0025179 $a Štetka $b Peter $p EUBFPMKPO $4 070 $9 50 $f 1986- $T Katedra podnikovohospodárska FPM
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0037122 $a Grisáková $b Nora $p EUBFPMKPO $4 070 $9 50 $f 1978- $T Katedra podnikovohospodárska FPM
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20230119 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.