Počet záznamov: 1  

Index spotrebiteľských cien z webscrapovaných údajov: analýza vybranej produktovej skupiny

  1. SYS0291707
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240417072302.6
    035
      
    $a 1034704 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20230323a2023łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a slo $d slo $d eng
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Index spotrebiteľských cien z webscrapovaných údajov: analýza vybranej produktovej skupiny $f Peter Knížat, Helena Glaser-Opitzová
    330
      
    $a V dôsledku zmien spotrebiteľského správania sa spotrebiteľ orientuje viac na nákup cez internet. Štatistické inštitúcie zodpovedné za zber cien tovarov a služieb sú nútené prehodnotiť tradičný zber cien pre oblasť cenovej štatistiky a v niektorých prípadoch ho potenciálne nahradiť automatickým zberom cien cez internet, tzv. webscrapingom. Implementácia takéhoto zdroja údajov prináša so sebou rôzne výzvy, od otázok v metodickej oblasti až po významnú zmenu procesov spracovania údajov. Ide o spracovanie veľkého množstvo údajov, vrátane hodnotenia ich kvality, výberu reprezentantov a určenie cien jednotlivých tovarov, ktoré sú obvykle scrapované na dennej báze. Ďalšou výzvou je výber metódy na výpočet indexu spotrebiteľských cien, ktorá sa môže zásadne odlišovať od metódy výpočtu indexu spotrebiteľských cien použitej pri tradičnom zbere údajov. Cieľom tohto článku je predstaviť teoretický rámec na implementáciu webscrapovaných údajov do produkcie cenových štatistík. V prípadovej štúdii sme použili údaje o cenách pre produktovú skupinu chladničky, ktoré boli scrapované z webového porovnávacieho portálu https://www.heureka.sk/ .
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0291668 $1 011 $a 1339-6854 $1 200 1 $a Slovenská štatistika a demografia $e recenzovaný vedecký časopis $d Slovak Statistics and Demography: Scientific Reviewed Journal $z eng $v Roč. 33, č. 1 (2023), s. 37-49 $1 210 $a Bratislava $c Štatistický úrad Slovenskej republiky $d 2023
    541
    1-
    $a Consumer Price Index from Web Scraped Data: An Analysis of a Selected Product Group
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002431 $a index cien spotrebiteľských
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006575 $a tovar
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006833 $a úrady štatistické
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0086434 $a Knížat $b Peter $p EUBFHIKOV $4 070 $9 50 $f 1980- $q E $T Katedra operačného výskumu a ekonometrie FHI
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0026146 $a Glaser-Opitzová $b Helena $p EUBFHIKSA $4 070 $9 50 $f 1964- $q E $T Katedra štatistiky FHI
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20230323 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.